Innebandysuksess mot Ski

Postet av Torbjørn Andersen den 12. Nov 2023

Innebandygutta reiste seg mesterlig etter uavgjortkampen sist. De vant med solide 14-2 i Skihallen i 4. divisjon.

Førstelaget møtte Ski på bortebane i Skihallen søndag 12. november. Det var hjemmelaget som tok ledelsen 1-0 ved Jonas Refsdal etter 1 minutt og 41 sekunder. Minuttet senere sørget et selvmål for utlikning.

Tomas Berg, Jørn Nordbø Pettersen og Fredrik Elis Lundqvist scoret tre LIF-mål og sørget for at stillingen etter første omgang var 4-1 til LIF-gutta.

Dominerte kampen
I andre omgang var det LIF-gutta som dominerte kampen. De scoret fire ganger med fire forskjellige personer (Fredrik Elis Lundqvist, Jørn Nordbø Pettersen, Morten B. Lund og Thomas Aspelund) uten at SKI klarte å få ballen i nettmaskene. Dermed var stillingen 8-1 etter to omganger.

Tredje omgang ble en transportsetappe for LIF-laget. De scoret seks ganger til og dermed endte kampen med 14-2.

Førstelaget topper tabellen etter tre seire og en uavgjort kamp.

Andrelaget hang med lenge mot serielederen
Andrelaget til LIF Innebandy i 5. divisjon spilte hjemme i Lambertseter Flerbrukshall søndag 12. november. Motstander var Bærums Verk IF2.

Gjestene tok ledelsen 2-0 etter scoringer fra Hans-Martin Isaksen og Lars Johnsen. LIF slo tilbake med to kjappe scoringer fra Thomas Aspelund i en innholdsrik første omgang.

I andre omgang scoret Bærums Verk IF tre ganger. LIF klarte bare å få ballen i mål en gang. Dermed var stillingen 3-5. I siste omgang viste Bærums Verk-laget hvorfor de topper tabellen i 5. divisjon og vant til slutt 11-5.

Andrelaget ligger nederst på tabellen så langt, men har bare spilt to kamper.

Bildet i artikkelen. Foto: LIF innebandy