Uavgjort i thrillerkamp

Postet av Torbjørn Andersen den 29. Okt 2023

Lambertseter IF Innebandy spilte 4-4 mot Akerselva 4 i en uhyre spennende kamp i Lambertseter Flerbrukshall.

Lambertsetergutta hadde en ball i nettet tidlig i den første omgangen, men dommerparet så det ikke siden ballen spratt ut igjen. Det ble dermed ikke dømt scoring.

Snudde 0-2 til 3-2
I stedet for var det gjestene fra Akerselva som tok ledelsen både 1-0 og 2-0 i den første omgangen. Det siste målet kom på straffeslag etter at LIF-keeper Ronny Andre Lund ble fintet nesten ut av banen.

LIF-gutta hevet seg i den andre omgangen og Jørn Nordbø Pettersen scoret to ganger for hjemmelaget.

I tredje omgang tok LIF ledelsen 3-2 etter en scoring fra Morten Blichfeldt Lund. Etter drøye 50 minutters spill fikk LIF-spiller Tomas Berg 10 minutters utvisning for usportslig opptreden for å knekke innebandykølla.  Han mistet hodet litt etter å ha blitt hektet opp i forkant.

Akerselva utnyttet overtallet og utliknet til 3-3. Gjestene tok noen minutter senere ledelsen 4-3.

Reddet straffeslag og utliknet
LIF-keeper Ronny Andre Lund reddet mesterlig et straffeslag i de hektiske og spennende sluttminuttene.

Morten Blichfeldt Lund utliknet til 4-4 etter 58 minutter og 15 sekunder. Et resultat hjemmelaget ikke var fornøyd med.

- Jeg er ikke fornøyd. Jeg synes vi var det beste laget men sånn er det i idrett. Vi holdt jo faktisk på å tape, men vi klarte å hente det inn på slutten. Men jeg synes definitivt vi kunne vunnet, men det var god motstander, sier spillende trener Morten Blichfeldt Lund.

Møter Ski i dobbeloppgjør
 -Det var veldig mye støy med dommerne og mange som hadde meninger om hvordan man skulle dømme. Jeg tror det var ganske underholdende og spennende match å se på, sier Morten Blichfeldt Lund.

Han synes også det var gøy med mye folk på tribunen under kampen.

- Jeg har aldri sett så mange mennesker på tribunen her, men det er kanskje fordi det er guttekamp  etterpå, men det er morsomt med litt tilskuere. Vi er ikke så vant med det, sier Morten Blichfeldt Lund.

Lambertseter-guttas neste match er borte mot Ski 12. november. Kampstart er klokka 19.15. Neste hjemmekamp er også mot Ski 3. desember i Lambertseter Flerbrukshall. Kampstart er klokka 17.00.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen