Vill opprykksjubel

Postet av Torbjørn Andersen den 25. Okt 2023

Lambertseters A-lag for menn rykker opp til 4. divisjon. Opprykket ble sikret med 3-0 seier borte mot Sagene.

- Ett av mine beste mål for LIF
Kongphob Lathuli sendte Lambertseter i føringen allerede etter drøye minuttet spilt på Bjølsen kunstgress. Det roet mange LIF-nerver, men Sagene var farlig frempå flere ganger mot slutten av den første omgangen.

- Målet var flaks og masse hjelp fra lagkamerater. Det var veldig fint første touch og ett av de beste målene jeg har scoret for Lambertseter, sier Kong.

Han var veldig glad etter kampslutt.

- Dette var en skikkelig, skikkelig koselig kveld. Jeg har sittet og tenkt på dette i hele dag, og gledet meg. Jeg har ikke annet å si enn gratulerer med dagen til laget. Det kunne ikke vært noe bedre enn det vi har gjort nå. Dette er resultatet av det vi har gjort hele året og et fortjent opprykk, sier Kong.

Løken ble tomålsscorer
Marcus Alexander Løken scoret Lambertseters to siste mål. Han oppsummere kampen slik.

- Det var en tung og vanskelig kamp. Det var mye nerver i dag. Det har vært en helt fantastisk høstsesong og veldig gøy å spille sammen med denne gjengen, men det var nervepirrende i dag og jeg er veldig glad for at vi drar det i land til slutt, sier Løken.

Scoringene beskriver han slik.

- På det første målet kommer jeg alene med keeper og setter den til siden. Det var veldig deilig. Nummer to var en fantastisk pasning av Stian og det var bare å sette den i kassa, sier Løken.

Han lovet fest.

- Vi skal ha en bra fest nå. Det er første gang på lange tider at Lambertseter er i 4. divisjon, sier Løken.

Ved kampslutt var det ville festscener blant de cirka 100 fremmøtte tilskuerne fra Lambertseter og spillerne.

Gratulerer med velfortjent opprykk, gutter.

Se jubelscener (LIF på Instagram)

Se jubelscener (LIF på Facebook)

Bildene i artikkelen. Garderobebildet. Foto: LiF Alag, øvrige foto: Torbjørn Andersen