- En deilig lagseier

Postet av Torbjørn Andersen den 23. Okt 2023

Lambertseter IF-damene i håndball vant 28-25 mot Kjelsås 2. Dermed reiste de seg mesterlig etter skuffelsen mot Gøy. Trener Per Lie mener de slo 3. divisjons beste lag.

Lørdag 21. oktober tapte laget 19-28 mot Gøy. Mandag 23. oktober slo de tilbake med seier 28-25 mot Kjelsås.

- Jeg tror det laget vi møtte nå er seriens beste lag. De kommer til å være høyt der oppe og de stilte også med fire førstedivisjonsspillere i kampen, sier en fornøyd Per Lie.

Han roser hele laget etter kampen.

- Vi stiller endelig en frisk tropp og andre omgang var helt fantastisk. Det er den beste kampen vi har spilt i år, sier Lie.

- Deilig og etterlengtet lagseier
Streksspiller Lennette Johnsrud Hammer og Ida Cecilie Rosander stod for 10 av LIF-scoringene. De var begge fornøyd etter kampen.

- Dette var en deilig seier. En deilig og etterlengtet lagseier. Vi spiller bra når vi opptrer som et lag, sier Lennette Johnsrud Hammer.

Hun får støtte av Ida Rosander.

- I dag fikk spilte vi en god kamp. Jeg fikk også ballen hele tiden. Jentene var fantastiske på oppspill til kanten. Det er veldig bra å brette ut spillet vårt litt, sier Rosander.

Arianna Kamila Kabot og Anette Engh scoret også fem mål hver. Engh var den store beholdningen i den første omgangen sammen med Rosander og Hammer. Ved pause var stillingen 15-12 til Kjelsås2.

Bredvold roser Ekholdt

Ann Merethe Bredvold var tilbake mellom stengene etter sykdom. Hun spilte en viktig rolle i opphentingen i starten av andre omgang. Hun hadde flere gode redninger.

Bredvold er som vanlig beskjeden om egen innsats, og velger å skryte av en lagvenninne.

- Gøril (Ekholdt) var helt strålende i denne kampen både framover og bakover på banen. I tillegg er det veldig bra at vi fikk kantspillet til å sitte, sier Ann Merethe Bredvold.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen