Ga LIF-drakt til statsministeren

Postet av Torbjørn Andersen den 22. Okt 2023

Lambertseter Kings ga en LIF-drakt til statsminister Jonas Gahr Støre under direktesendingen av TV-aksjonen.

Lambertseter Kings-spillerne har vært sentrale i forbindelse med årets innsamlingsaksjon til Redd Barna. De var også invitert til studio i Oslo i forbindelse med direktesendingen på NRK 22. oktober.

- Gutta synes det var veldig moro å være med på innsamlingen siden de brenner for dette. De er stolte av å kunne representere klubben og innsamlingsaksjonen. Gutta synes også det var moro å få møte statsministeren, sier kontaktperson Espen Dorg.

Han forteller at statsministeren var overrasket over å ha fått en drakt.

- Det var Haidar Al Mahmoud som hadde idéen om å gi en drakt til statsministeren. Han ville at vi skulle minne statsministeren på hva idrett betyr og har å si for barn og ungdommer. Idretten bidrar til å holde barn og ungdom borte fra gata og kriminalitet. Drakten var sponset av Anton Sport, sier Dorg.

Han fikk også noen minutter alenetid med statsministeren for å diskutere idrettens betydning for barn og ungdommer.

Lambertseter-spleisen har til nå samlet inn 32 800 kroner. I tillegg gir Lambertseter IF 10 000 kroner til spleisen. Det er fortsatt mulig å gi penger til spleisen siden den er åpen i noen uker til.

Her kan du støtte Lambertseter-spleisen (Spleis.no)

Bildet i artikkelen. Foto: Privat/Lambertseter Kings/Redd Barna