Besøkte P3-aksjonen

Postet av Torbjørn Andersen den 22. Okt 2023

Issa og Modi fra Lambertseter Kings besøkte P3-aksjonen 100 timer.  Lambertseter Kings-spillerne har vært sentrale i forbindelse med årets innsamling til Redd Barna.

TV-aksjonen går til Redd Barna
Lambertseterlaget er sentrale i forbindelse med årets TV-aksjon for Redd Barna 22. oktober. TV-aksjonen NRK Redd Barna går til å hjelpe barn rammet av krig og konflikt.

Sammen skal det gis over 100 000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred. Spillerne til Lambertseter IF har vært med som konsulenter for Redd Barna slik at det skal bli så autentisk som mulig.

Besøkte P3-aksjonen og intervjuet på Ukeslutt
To av spillerne, Issa og Modi, besøkte P3-aksjonen 100 timer lørdag 21. oktober.

NRKs Ukeslutt intervjuet også en av lagets spillere lørdag 21. oktober utenfor Lambertseter senter.

Her kan du høre sendingen (NRK.no - spol til 22 minutter og 30 sekunder ut i sendingen)

Opprettet egen spleis
Lambertseter Kings har også opprettet en spleis for å samle inn mest mulig penger til årets TV-aksjon.

Beløpet som samles inn skal overrekkes aksjonen på direktesendt TV søndag 22. oktober mellom klokka 20.00-23.00.

Her kan du støtte Lambertseter-spleisen (Spleis.no)

Bildet i artikkelen. Skjermdump fra P3