Skryter av tribunestøtte

Postet av Torbjørn Andersen den 21. Okt 2023

Støtten fra tribunen til LIF-damene var enorm hele kampen mot Gøy HK. Dessverre hadde ikke damene som var i aksjon en like god dag og tapte 19-28.

Flere av klubbens yngre fremadstormende jenter hadde tatt turen til Teglverket Idrettshall den 21. oktober.

- Vi setter kjempepris på støtte fra 13-årslaget, sier kampens LIF-målvakt Stine Kommisrud Mikkelsen.

- J13-laget var veldig flinke til å støtte fra tribunen. Det er nesten slik at vi må bruke hørselsvern på benken. Det er mye liv i den gjengen, sier trener Per Lie.

En svak første omgang
Det var et redusert LIF-lag som møtte Gøy HK. Lambertseter-damene fikk også en verst tenkelig åpning på kampen og lå under 0-6 før de fikk den første ballen i nettet. Hele 11 minutter og 48 sekunder gikk det før Henriette Moss Beck fant veien til Gøys nettmasker.

Det ble nesten verre utover i omgangen og etter 20 minutters spill var stillingen 2-10. LIF-damene våknet litt de siste ti minuttene av den første omgangen og gikk til pause med stilling 5-13. Det var likevel en omgang LIF-damene må glemme snarest mulig.

Hevet seg i andre omgang
Andre omgang var langt bedre men Gøy ga aldri fra seg ledelsen i kampen. Det nærmeste LIF-damene kom var på stillingen 15-20 etter 49 minutters spill. Dessverre så ble det ingen snuoperasjonen og Gøy vant 28-19.

- Jeg er glad for hvordan vi hever oss i andre omgang og glad for at jentene aldri gir opp. Selv om vi havner under, så fortsetter jentene å spille håndball, sier trener Per Lie.

LIF-damene har en mulighet til å revansjere seg allerede mandag 23. oktober. Kjelsås 2 er motstander i Lambertseter Flerbrukshall. Avkast er klokka 21.00.

Bildene i artikkelen. Lagbildet: Foto: Lambertseter Håndball Damer. De andre bildene. Foto: Torbjørn Andersen