LIF-lag har opprettet TV-aksjon spleis

Postet av Torbjørn Andersen den 19. Okt 2023

Lambertseter Kings har opprettet en spleis for å samle inn mest mulig penger til årets TV-aksjon. Beløpet som samles inn skal overrekkes aksjonen på direktesendt TV søndag 22. oktober mellom 20.00-23.00.

Her kan du støtte Lambertseter-spleisen (Spleis.no)

Så langt er det kommer inn cirka 2250 kroner på spleisen som Lambertseter Kings har opprettet.

- Vi har et mål om å få inn 50 000 kroner på denne måten, sier Espen Dorg, som er trener og kontaktperson for laget.

Lambertseterlaget er sentrale i forbindelse med årets TV-aksjon for Redd Barna 22. oktober. TV-aksjonen NRK Redd Barna går til å hjelpe barn rammet av krig og konflikt. Sammen skal det gis over 100 000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred.

- Spillerne har vært med som konsulenter for Redd Barna slik at det skal bli så autentisk som mulig, sier Dorg.

Redd Barna har også vært på treningene for å filme og lage reportasjer rundt laget. Det samme har P3.

To av lagets spillere reiser til Trondheim for å delta under P3-aksjonen i forbindelse med innsamlingsaksjonen. Flere andre spillere på laget skal være til stede på Lambertseter senter fra klokka 10.00-20.00 lørdag 21. oktober. Det blir stand.

Laget skal også delta i den direktesendte TV-sendingen fra klokka 20.00-23.00 22. oktober.

Her kan du støtte Lambertseter-spleisen (Spleis.no)

Alle bildene i artikkelen. Foto. Lambertseter Kings

Relatert artikkel:

LIF samarbeider med King-instituttet (Lambertseter IFs nettside)