Nå er LIF-gutta på opprykksplass

Postet av Torbjørn Andersen den 18. Okt 2023

Lambertseter IFs A-lag i fotball er nå på andreplass i sin 5. divisjonsavdeling. Det betyr at de kan avgjøre opprykkskampen selv.

Lambertseter IF slo til med 2-1 seier mot Nordstrand 2. Furuset tapte samtidig 1-3 mot Nesodden. Det betyr at LIF er forbi Furuset på tabellen i kampen om andreplassen.

Dramaet lever
Dramaet i 5. divisjon avdeling 2 lever dermed helt inn i siste serierunde. Lambertseter-gutta skal til Bjølsen kunstgress og møte Sagene. Furuset møter bunnlaget Hasle/Løren i sin siste kamp.

Begge kampene har avspark klokka 20.15 den 25. oktober. Vinner Lambertseter sin kamp kan ikke Furuset ta dem igjen på tabellen. Ender det uavgjort er LIF-gutta avhengige av at Furuset avgir poeng.

Slo serievinneren
Lambertseter slo den suverene serievinneren Nordstrand 2 i sin siste kamp 18. oktober. Nicolai Bjørkli sendte hjemmelaget i ledelsen 1-0 etter en fin pasning fra Marcus Aleksander Løken. Scoringen kom allerede etter fire minutters spill på Lambertseter stadion.

Jan Marius Nøring Gøbel utliknet til 1-1 etter 10 minutter. Magnus Nyborg fastsatte sluttresultatet til 2-1 etter drøye 49 minutters spill. Assisten kom fra Daha Mohamed Hassan.

Fornøyd kaptein
- Dette satt langt inne. De var gode. Det var et ungt men godt lag. Vi hadde 1-1 til pause og så måtte vi vinne. Vi klarer å jobbe oss til seier, sier kaptein Magnus Nyborg.

- Nå er alt opp til oss selv. Nå må vi bare vinne den siste kampen på onsdag så er vi oppe. Det hadde vært veldig morsomt, sier kapteinen.

Bildene i artikkelen. Foto: Lambertseter IFs A-lag