Klare for opprykk til 2. divisjon

Postet av Torbjørn Andersen den 12. Okt 2023

Lambertseter M40 i fotball rykker opp til 2. divisjon i fotball. Opprykket ble sikret allerede før siste kamp mot Asker SKK.

- Vi er 32 personer på Spond, men ikke alle møter opp på treningene våre. På kampene våre i 7-er fotball er vi cirka 10 spillere hver gang, sier spillende kontaktperson Per Andersen.

- Et internasjonalt lag
Aldersspennet på laget er fra 40 år til 69 år. De har denne sesongen trent tirsdager og torsdager fra klokka 18.30-20.00.

- Vi er et veldig internasjonalt lag med spillere fra Kroatia, Bosnia, Serbia, Sør-Amerika, Norge og andre nasjoner, sier Andersen.

Dersom det er noen som leser dette finnes det muligheter for å spille for laget.

- Det er bare å komme på treningene om du har lyst eller ta kontakt med meg, sier Andersen.

Sikret opprykk allerede i september

Laget tapte to kamper (1-2 mot Forward og 2-6 mot Jutul) i vårsesongen ellers har det blitt mange seirer. Opprykket ble sikret allerede 21. september da Jutul ble slått 7-5.

- Etter kampen mot Jutul hadde vi en sosial sammenkomst, sier Andersen.

Laget har også forsøkt seg i en treningskamp mot Skeid som spiller på nivået over denne sesongen.

- Skeid hadde ikke tapt på to år, men vi slo dem 5-3, sier Per Andersen stolt.

NB! Siste seriekamp mot Asker SKK den 12. oktober forbigår vi i stillhet. Det endte med 1-10 tap.

Bildet i artikkelen. Foto: Lambertseter IF Menn 40/Privat