Dette blir GØY!

Postet av Torbjørn Andersen den 12. Okt 2023

Lambertseter Håndball damer senior tok sin tredje strake seier da Haslum/ØHIL ble slått på bortebane. Neste kamp blir toppoppgjør mot tabelleder Gøy HK.

LIF-damene  åpnet sesongen med 23-19 mot Kolbotn og fortsatte med 24-20 mot Njård. 12. oktober ble Haslum/ØHIL slått med 21-19.

Ledet 8-4, ved pause stod det 9-9
I første omgang på bortebane mot Haslum/ØHIL tok hjemmelaget en 2-0 ledelse. Stillingen etter drøye kvarteret var 4-4. Tre av LIFs scoringer var signert Tonje Moilanen. Det siste ble scoret av Ida Rosander.

Lambertseter-damene våknet skikkelig midtveis i omgangen og ledet 8-4 etter 21 minutters spill. De fire siste scoringene kom fra Gøril Ekholdt (2), Christine Holtekjølen (1) og Anette Engh (1).

De siste drøye ni minuttene av første omgang scoret bare LIF en gang ved Anniken Kjos Bråthen. Hjemmelaget scoret fem ganger. Dermed var stillingen ved pause 9-9.

Lagene fulgte hverandre tett
I starten av andre omgang fulgte lagene hverandre tett med LIF hakket foran i målprotokollen. Etter drøye ti minutters spill ledet LIF med 15-13 etter siste scoring fra Anette Engh.

Ti minutter senere ut i kampen ledet Haslum/ØHIL med 19-18. Lambertseter-damene tok igjen ledelsen med 20-19 noen minutter senere etter en scoring fra Tonje Moilanen. Anette Engh økte til 21-19 etter at det var spilt nesten 26 minutter av den andre omgangen.

Sykdomsplaget tropp
De siste minuttene var målløse og dermed vant LIF-damene sin tredje strake seier med sluttresultatet 21-19.

- Det var en slitekamp. Vi hadde en tynn tropp grunnet mye sykdom, men vi vant og det er det viktigste. Jeg sa til jentene at de må suge på de karamellene i de kampene vi har vunnet nå, og ta det med oss inn i kampene mot antatt sterkere motstandere, sier trener Per Lie.

- Klart det blir gøy!
Neste motstander er topplaget og serieleder Gøy HK. Kampen spilles i Teglverket Idrettshall, som ligger rett ved Hasle t-banestasjon. Kampstart er klokka 16.45 den 21. oktober.

- Blir det gøy, Per Lie?

- Klart det blir gøy. Vi må bare få alle friske og raske til de kommende kampene våre. Dette blir gøy fordi vi har en kjempeflott gjeng som kan så mye håndball. Jeg tror det blir en jevn kamp mellom to jevne lag, sier Per Lie.

To dager senere, 23. oktober, bør Lambertseter Flerbrukshall fylles opp når Kjelsås 2 er motstander klokka 21.00.

Bildene i artikkelen. Foto: Lambertseter Håndball damer/Marita Opheim