- Veldig fornøyd med LIF

Postet av Torbjørn Andersen den 12. Okt 2023

Norway Cup i håndball ønsker å fortsette samarbeidet med Lambertseter IF (LIF). Det betyr at det blir kamper i Lambertseter Flerbrukshall under Norway Cup også sommeren 2024.

Håndballen var tilbake i Norway Cup i 2023 for første gang siden 1976. Lambertseter IF var en av flere medarrangører.

- Det har vært utelukkende bra samarbeid. Jeg er veldig fornøyd med LIF fra start til slutt. Vi skal ta en prat med LIF snart for å legge planer for neste år, sier Joakim Hykkerud, turneringsleder for Norway Cup håndball, til Lambertseter IFs nettside.

Påmeldingen er i gang
Det var full aktivitet i Lambertseter Flerbrukshall hele uka under turneringen i 2023. Turneringslederen påpeker også viktigheten av å kunne spille kamper i Lambertseter Flerbrukshall under Norway Cup.

- Det er veldig viktig å bruke hallen i forhold til nærheten til Ekebergsletta, sier Hykkerud.

Påmeldingen til turneringen i 2024 åpnet andre uka i oktober. Det betyr at arrangørene er langt tidligere ute enn tilfellet var i forbindelse med 2023.

- Til turneringen i 2023 begynte vi ikke planleggingen før i desember. 2023 var likevel et viktig år i forhold til det å få erfaringer og få konseptet i gang, sier Hykkerud.

Mål om flere tilreisende
Han forteller at det allerede er kommet flere påmeldinger.

- Det er allerede påmeldt 10-11 lag. Flere tilreisende klubber blir et av målene våre for turneringen i 2024. Vi har også som mål å komme opp på 200-tallet i forhold til antallet lag, da blir vi en anstendig turnering, sier Hykkerud.

Han varsler en del endringer i 2024.

- De yngste skal ikke kollidere i sine kamper med 3v3- og 5v5-turneringen i fotball. Vi skal også forsøke å gjøre endringer i kampoppsettet slik at en klubb spiller i en hall hver dag. For eksempel at et lag spiller på Lambertseter hele dagen og i en ny hall dagen etter, sier Joakim Hykkerud.

Glade for å være medarrangør
Leder i Lambertseter IF, Øyvind Andersen, setter pris på at klubben kan være en del av et flott arrangement som Norway Cup er.

- Vi setter stor pris på å få være en del av det fantastiske arrangementet som Norway Cup er. Det er stor stas for oss i Lambertseter IF å få være med som medarrangør, sier Andersen og fortsetter:

- Vi håper det blir en stor og vellykket håndballturnering under Norway Cup neste år, sier Øyvind Andersen.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

NB! Norway Cup i håndball arrangeres i 2024 fra 27. juli til 3. august.