Opprykksdrømmen lever etter uavgjort

Postet av Torbjørn Andersen den 11. Okt 2023

Lambertseter A-lag i fotball i 5. divisjon i fotball holder fortsatt liv i drømmen om opprykk, men det kan bli vanskelig etter at det endte 1-1 i toppoppgjøret mot Furuset.

Det skiller dermed fortsatt ett poeng mellom Furuset og Lambertseter i kampen om den andre opprykksplassen i 5. divisjon avdeling 2. Furuset er det ene poenget foran som kan bli avgjørende til slutt.

Kom tilbake etter å ha ligget under
I kampen mot Furuset på Furuset kunstgress 11. oktober ble det 1-1. Lambertseter-laget brant tre store sjanser i den første omgangen.

I andre omgang kom Furuset på banen som et nytt lag. De tok ledelsen 1-0 på et straffespark. Målet ble satt inn av Juel Habtom Jacob.

Lambertseter kom tilbake og utliknet på et sikkert straffespark fra Magnus Nyborg. I slutten av andre omgang presset Lambertseter på med 11 mot 9 spillere pga. røde kort, men det endte 1-1.

Lambertseter-gutta sitter med en følelse av dette var to poeng tapt, og ikke et poeng tjent.

Tøff match mot Nordstrand 2 venter
Lambertseter-gutta har igjen serievinner Nordstrand 2 og Sagene i sine to siste kamper. Kampen mot Nordstrand 2 blir den tøffeste kampen siden vår naboklubb har imponerende 17 seirer, 2, uavgjorte kamper og bare ett tap denne sesongen.

Kampen mot Nordstrand 2 spilles 18. oktober klokka 20.15 på Lambertseter stadion. Kampen mot Sagene spilles 25. oktober klokka 20.15 på Bjølsen kunstgress.

Furuset har igjen Nesodden på bortebane 18. oktober og bunnlaget Hasle/Løren på hjemmebane 25. oktober.

Bildene i artikkelen av brødrene Nyborg og fra kampen. Foto: Lambertseters A-lag