Damelaget er ferdigspilt for sesongen

Postet av Torbjørn Andersen den 10. Okt 2023

Damelaget til samarbeidsklubbene Lambertseter IF, RASK og Bøler IF i 5. divisjon er ferdigspilt for sesongen.

Damelaget skulle egentlig spilt sin siste kamp for sesongen torsdag 12. oktober, men de har valgt å gi motstander Årvoll 2 walkover pga. litt få spillere. Det betyr at sesongen er ferdigspilt for fotballdamene.

- Sesongen er ferdigspilt for vår del. Nå blir det treninger inne i gymsalen på Karlsrud skole på tirsdager fra klokka 20.00-21.30, sier trener Hege Røsholm.

- Mye morsomt
Laget endte sesongen med 4 seirer, 1 uavgjort kamp og 11 tap. Treneren oppsummerer sesongen på følgende måte.

- Det har vært mye morsomt, mye stang ut, mange nye fjes og en del hyggelige gjensyn med gamle fjes, sier Røsholm og fortsetter:

- Vi har slitt mer resultatmessig enn tidligere år. Det har vært mange jevne kamper, og så har jentene blitt litt slitne utover i kampene. 5. divisjon er likevel jevn og vi har vist at vi har noe der å gjøre, sier Røsholm.

- Potensial til å ha det mye gøy
Det vil bli treninger gjennom vinteren på Karlsrud skole.

- Det er et lag som har potensial til å ha det mye gøy, men ingen av spillerne vil trene 3-4 ganger i uka. Det er likevel en gjeng som gir alt underveis for å vinne og blir sure etter kamper dersom de ikke får ut potensialet. Når vi møtes neste gang er det glemt, og vi vil vinne igjen, sier Røsholm.

Er det noen damer som leser dette, har lyst til å ha det mye moro, og har lyst å spille fotball er de velkommen på treninger innendørs.

- Vi ønsker nye spillere velkommen gjennom vinteren, sier Hege Røsholm.

Bildet i artikkelen. Foto: Lambertseter IF fotball damer