- Lambertseterfolk, legg middagen til IKEA

Postet av Torbjørn Andersen den 4. Okt 2023

LIF-gutta var høyt oppe etter 6-2 seier mot Frigg 2. Den 11. oktober venter Furuset i avgjørende kamp om opprykket fra 5. divisjon.

Furuset er etter 4-1 seier mot Bækkelagets Sportsklub fortsatt ett poeng foran LIF i kampen om den andre opprykksplassen bak suverene Nordstrand 2.

11. oktober klokka 20.15 møtes Furuset og LIF på Furuset kunstgress. Den kampen vil avgjøre om LIF-gutta kan komme nærmere opprykksdrømmen  denne sesongen

- Det blir moro. Alle Lambertseter-folk bør legge middagen til IKEA den dagen og komme og se på oss, sier Magnus Nyborg og gliser bredt.

Trener Bjørn Tommy Nyborg gleder seg over at Lambertseter har åtte seirer og en uavgjort kamp på de ni siste.

- Vi har ni matcher på rad uten tap nå. Det blir kampen mot Furuset som blir den store nøtten. Det blir en tøff kamp men vi er klare, sier Bjørn Tommy Nyborg.

Han så LIF slippe inn to unødvendige baklengsmål mot Frigg 2 den 4. oktober. Nicolai Bjørkli sendte gjestene oppskriftsmessig i føringen, men så kom dagens første tabbe og Agan Fetisi utliknet til 1-1. Magnus Nyborg var sikker på straffesparket som ga 2-1. Agan Fetisi lobbet inn utlikning til 2-2.

Deretter var det bare ett lag på banen. LIF-gutta fikk endelig ballen i nettmaskene. Magnus Nyborg scoret ekte hattrick fra det 72. til 76. spilleminuttet og Kongphob Lathuli scoret det siste målet i 6-2 seieren.

- Vi var gode i starten av første omgang så falt vi litt. Andre omgang var bedre, sier Magnus Nyborg.

SE JUBELSCENER FRA GARDEROBEN (LIF på Instagram)

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

SE MAGNUS SCORE PÅ STRAFFESPARK (LIF på Facebook)