- Vi surfer på en bølge

Postet av Torbjørn Andersen den 24. Sep 2023

Lambertseter IF Håndball damer tok sin andre strake seier i 3. divisjon. Denne gangen var det Njård som ble slått på hjemmebane.

Kolbotn ble slått 23-19 i serieåpningen. I første hjemmekamp i Lambertseter Flerbrukshall ble Njård slått 24-20.

- Vi surfer på en bølge, sier kantspiller Ida Cecilie Rosander.

Gjorde det unødvendig spennende
LIF-damene ledet 7-1, 10-5 og ved pause var stillingen var 13-9. Utover i den andre omgangen gjorde hjemmelaget det unødvendig spennende.

- Vi spiller dårlig i midten av begge omgangene, sier Rosander.

Hun var sentral i kampens avgjørende fase som fremskutt spiller i LIF-damenes 5:1 forsvar.

- Det forsvarsspillet fungerte veldig bra. De ble så stresset av det og gjorde flere tekniske feil, sier Rosander.

- Et intelligent lag
Utover i den andre omgangen var LIF-damenes ledelse skrumpet til kun to mål på stillingene 20-18, 21-19 og 22-20.

Heldigvis vartet LIF-målvakt Ann Merethe Bredvold opp med noen flotte redninger og spillerne mistet ikke hodet selv om ledelsen holdt på å gå tapt. Til slutt ble det en fortjent 24-20 seier.

- Jeg sa til jentene etter kampen at hjertet mitt ikke tåler dette her. Det var jo så spennende. Heldigvis har vi en evne i laget til å ta oss inn igjen, sier trener Per Lie og smiler.

Han oppsummerer slik:

- Denne kampen visste vi ville bli avgjort i forsvarsspillet. Alle spillerne våre tør å ta ansvar. Det er mye bra håndball i denne gjengen og de stresser ikke når vi har litt tyngre perioder, sier Lie og konkluderer:

- Dette er et veldig intelligent lag med mye håndballforståelse. Spillerne er flinke til å lytte til beskjeder og høre på hverandre, sier Per Lie.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen og Lambertseter Håndball damer