Damelaget vant - jentene utslått

Postet av Torbjørn Andersen den 22. Sep 2023

Damelaget til samarbeidsklubbene RASK, Bøler IF og Lambertseter IF slo Lille Tøyen på walkover. J17-laget spilte lenge jevnt mot Dana Cup-vinnerne fra KFUM.

Damelaget til samarbeidsklubbene vant på walkover mot Lille Tøyen torsdag 21. september. Årsaken til at samarbeidslaget fikk walkover var at Lille Tøyen ikke hadde fått med seg at kampen var flyttet.

J17-laget spilte mot KFUM i Adidas cup, uoffisielt NM, fredag 22. september. Samarbeidslaget hadde også første omgangs største sjanse med et skudd som gikk i stolpen. Stillingen ved pause var 0-0 på KFUM Arena. Det var et sterkt resultat med tanke på at KFUM-jentene vant Dana Cup tidligere i år. Flere av vinnerjentene spilte ikke kampen.

Utover i den andre omgangen viste KFUM seg som det sterkeste laget og vant til slutt 2-0.

- Det er bare å ønske KFUM lykke til videre, men det var en spennende kamp. Det fine med fotball er at det også alltid kommer en ny kamp, sier Jardar Skarprud.

J17-laget fortsetter sesongen videre i 1. divisjon etter denne uka å ha blitt slått ut av både Obos-cup/Oslomesterskapet og Adidas-cup. Damelaget spiller i 5. divisjon.

Bildene i artikkelen. Foto: Lambertseter Fotball Damer A, Jardar Skarprud og Torbjørn Andersen