Ønsker å skape et juniorlag

Postet av Torbjørn Andersen den 20. Sep 2023

G07-laget til Lambertseter IF har slitt med få spillere. Nå fortsetter de ut sesongen. Trener Mads Horn har en spennende ambisjon for 2024.

G07-laget kom på andreplass i sommerens Norway Cup i 7-er fotball. Etter det var det usikkert om de kunne fortsette ut høstsesongen i 11-er fobtall på grunn av få spillere. Høstsesongen er reddet nå og laget spiller ut sesongen.

- Det blir lag ut sesongen. Vi er ikke alltid like mange på treningene, men de møter til kampene, sier Mads Horn.

Spennende ambisjon
Han har en spennende ambisjon for 2024-sesongen.

- Jeg håper at vi neste år kan gjøre om G07-laget til et juniorlag eventuelt. På den måten vil klubben ha en fin rød tråd fra barne-, ungdoms-, juniorfotballen og til A-laget, sier Horn.

Noen av spillerne vurderer andre idretter i stedet for fotballen. Spillerne har også fått nye tøffere hverdager siden de er startet på videregående skoler. Treneren vil skape et tilbud til de som ønsker å spille fotball fortsatt.

- Målet er å holde laget i gang også de kommende sesongene, sier Horn.

Han ønsker nye spillere velkommen.

- Det er alltid et ønske med flere spillere inn, sier Horn.

Møter BSK i neste kamp
G07-laget tapte siste kamp mot RASK med 0-4.

- Vi var ineffektive og lite villige til å skyte i den kampen. RASK var mer effektive, mens vi skulle drible ballen i mål. Vi spilte en god førsteomgang til tross for at vi lå under med 0-2 ved pause, sier Horn.

I andre omgang i det ufyselige regnværet ble det to baklengsmål til.

Neste motstander er Bækkelagets Sportsklub (BSK). Kampen spilles 23. september klokka 13.00 på Ekeberg kunstgress 2.

- Det er et lokalderby og litt rivalisering spesielt for våre håndballspillere som spiller for BSK til vanlig, sier Mads Horn.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen