J17-laget trenger støtte mot KFUM

Postet av Torbjørn Andersen den 19. Sep 2023

J17-samarbeidslaget mellom RASK, Bøler IF og Lambertseter gleder seg til kvartfinalen i Adidas-cup, uoffisielt NM, fredag 22. september. Avspark mot KFUM er klokka 20.00.

- Ingenting er bedre enn en flomlyskamp på KFUM Arena en fredagskveld. Du kan komme deg ut i frisk luft, og så får du se ivrig gjeng med jenter spille fotball. Jentene er klare til å gi det de kan, men vi er nok avhengige av å ha marginene på vår side og full innsats hele kampen. Kom på KFUM-kampen og støtt laget, sier trener Jardar Skarprud.

Jentene på samarbeidslaget trenger all den oppbakkingen de kan få fra lokale supportere av de tre samarbeidsklubbene siden de møter et solid KFUM-lag.

- Ballen er rund og jeg tror det kan bli en severdig kamp. Det er også mulig å håpe på en cupbombe. Kampen skal uansett spilles, sier Skarprud.

I Obos-cup/Oslomesterskapet tok eventyret slutt tirsdag 19. september. Samarbeidslaget tok ledelsen 1-0 mot Korsvoll, men tapte 2-4 til slutt. Stillingen ved pause var 2-1 til Korsvoll.

- Jeg er alt i alt fornøyd med kampen. Det var et bra Korsvoll-lag vi møtte. Hadde vi hatt litt mer marginer med oss, kunne vi utfordret dem mer, sier Jardar Skarprud.

Bildene i artikkelen. Foto: Privat/Jardar Skarprud