Magnus har passert 100 LIF-mål

Postet av Torbjørn Andersen den 17. Sep 2023

Magnus Nyborg har scoret 104 mål på 115 kamper for Lambertseter IF i både seriespill og futsal.

- Det er bra tall, sier Magnus Nyborg.

40 av de 104 scoringene er kommet i futsal.

15 mål på 20 kamper
Denne sesongen har han scoret 15 mål på 20 kamper i 5. divisjon for Lambertseter IF.

- Det var dårlig med mål før seriepausen, men scoringene har kommet jevnt etter sommeren, sier Nyborg og fortsetter:

- Ett av sesongens mål var å score ett mål i hver kamp. Det beste for lagets del er om jeg scoret ett mål i hver kamp, men det er veldig mange andre også som kan score på laget, sier Magnus Nyborg.

Han er veldig fornøyd med at laget har vist solid for og spesielt fornøyd er han med seieren borte mot Nesodden.

- Det var en kamp der alle som spilte fra og de som kom inn som innbyttere presterte bra. Det var kanskje en femminutters periode der vi ikke presterte bra. I den perioden slapp vi også inn et mål. Ellers så skapte vi mange sjanser, vant duellene og tok de rette avgjørelsene. Jeg føler at alle spilte opp mot sitt beste i kampen mot Nesodden, sier Nyborg.

Lysten på opprykk
Det snakkes om opprykk på Lambertseter etter at A-laget har levert en solid seiersrekke med seks strake seirer.

- Vi fokuserer kamp for kamp. Personlig har jeg veldig lyst til å rykke opp og jeg synes også at Lambertseter som klubb skal ønske det, sier Nyborg.

Det er jevnt i toppen av tabellen. Nordstrand2 leder med 41 poeng. Furuset er nummer to med 32 poeng. Lambertseter er nummer tre med 31 poeng og Nesodden er firer med 30 poeng.

- Det hadde vært supergøy om vi kunne spilt seriefinale om opprykk når vi møter Furuset, sier Nyborg.

Lambertseter IFs herrelag har følgende kamper igjen:
20. september: Hasle/Løren på hjemmebane
27. september: Jusstudentene på bortebane
4. oktober: Frigg 2 på hjemmebane
11. oktober: Furuset på bortebane
18 oktober: Nordstrand 2 på hjemmebane
25. oktober: Sagene på bortebane

Soner karantene mot Hasle/Løren
Kapteinen får ikke spilt kampen mot Hasle/Løren onsdag 20. september. Han må sone karantene for fire gule kort.

- Vi må stå over på fire kort og deretter etter to nye, sier Nyborg.

Han får i grunnen ganske mange gule kort. På de tidligere nevnte 115 kampene har han fått 23 gule kort og tre røde.

- Jeg har nok et OK temperament og det kan koke litt i toppen, sier Magnus Nyborg, som benytter kampkarantenen til å reise på ferie.

Bildene i artikkelen. Foto: Lambertseters A-lag og Torbjørn Andersen