Nyttig generalprøve for damelaget

Postet av Torbjørn Andersen den 14. Sep 2023

Lambertseter IF håndball damer spilte treningskamp mot Lørenskog før sesongstarten mot Kolbotn søndag 17. september. Det var en nyttig generalprøve.

- Vi må bli mer samspilt og tydeligere i avtalene vi setter opp. I tillegg må vi gjøre mindre tekniske feil, men de tekniske feilene kommer til å bli mindre når avtalene sitter bedre, sier trener Per Lie.

- Målet var å bli mer samspilt
Resultatet ble 24-34 mot Lørenskog, men treneren bryr seg ikke om at laget tapte.

- Dette var en treningskamp og målet vårt var å få et mer samspilt lag. Vi har mange nye spillere fra forskjellige klubber og resultatet bærer preg av det. Jeg fokuserer ikke på resultatet, sier Lie og fortsetter:

- I kampen benyttet vi to spillere på hver plass. Alle skulle få spilletid og målet var å prøve ut laget. Vi hadde 12 spillere med, sier Lie.

Tar tid å utvikle relasjoner
Han er sikker på at det blir en morsom sesong for LIF-damene.

- Spillerne våre kjenner ikke godt nok til hverandres bevegelsesmønstre. Det handler om relasjoner og det tar litt tid å utvikle sammen. Vi får med mye læring fra denne kampen. Vi tar med oss de gode elementene inn i helgens serieåpning. Dette var en liten wake-up-call, sier Lie.

Den nyansatte treneren gleder seg til å komme i gang med seriespillet i 3. divisjon mot Kolbotn søndag 17. september.

- Det blir spennende å komme i gang og laget vårt kommer til å vokse utover i sesongen, sier Per Lie.

Kampen mot Kolbotn spilles i Sofiemyrhallen klokka 14.15.

Bildene i artikkelen. Foto. Lambertseter IF Håndball damer/Vilde Ryen