Fotballdamene slo Furuset

Postet av Torbjørn Andersen den 14. Sep 2023

A-laget for damer til Lambertseter IF, RASK og Bøler IF har hatt en del tap i det siste. Mot Furuset på bortebane snudde trenden. Laget vant 3-1 i en kamp der de hadde god kontroll.

Laget tok med seieren 14. september et langt byks vekk fra bunnen av tabellen i 5. divisjon avdeling 2. Kanskje kan de i løpet av høstsesongen klatre ytterligere på tabellen.

Vant fortjent
Ida Normann Gravdal sendte gjestene fra samarbeidslaget i ledelsen 1-0 i det 28. minuttet. Dilhumar Abuduryim økte til 2-0 etter 48 minutters spill.

Amina Zariouh reduserte til 1-2 ti minutter senere, men det var Lambertseter-damene som var best og vant fortjent 3-1. Siste målscorer var Jennifer Wie Andersen. Den avgjørende scoringen kom etter 75 minutters spill.

- De ble mer slitne enn oss
Trener Hege Røsholm oppsummerer kampen slik:

- Det var en ganske jevn kamp i første omgang og Furuset var gode på å løpe. I andre omgang ble de mer slitne enn oss og da satt også pasningsspillet vårt, sier trener Hege Røsholm og fortsetter:

- Det var vi som hadde trøkket utover i den andre omgangen. Vi hadde også et skudd i tverrliggeren mot slutten av kampen, sier Røsholm.

I neste kamp møter de bunnlaget Lille Tøyen. Kampen spilles 21. september på Prinsdal kunstgress.

- Vi satser på nye seier der, sier Hege Røsholm.

Bildet i artikkelen. Arkivfoto: Torbjørn Andersen