Nyborg-gutta senket Nesodden

Postet av Torbjørn Andersen den 13. Sep 2023

Brødrene Stian og Magnus Nyborg scoret to ganger hver da Lambertseter IF fotball slo Nesodden 4-1 på bortebane. Laget har nå seks strake seirer og er virkelig i opprykkskampen i 5. divisjon avdeling 2.

Seiersrekken vil ingen ende ta for LIF-gutta i fotball. Høstsesongen har vært perfekt.

Seks strake seirer
De åpnet med å slå Veitvet 3-1 og deretter ble det 12-0 mot Fagerborg 2. Kampen mot Bækkelaget endte med 5-3 seier for LIF. Den 6. september vant de 2-1 mot Vålerenga.

Den 13. september slo de Nesodden 4-1 på bortebane. Det betyr fem strake seirer i høstsesongen. Tar vi med siste kamp før ferien der Lambertseter-gutta vant 2-1 mot Sagene den 28. juni så har de seks strake seirer.

- Jeg kan ikke huske sist gang Lambertseter IF hadde seks strake seirer på seniornivå. Vi må kanskje tilbake til den tiden Tommy Larsen spilte i glansdagene, spør Stian Nyborg før han ler.

Han husker ikke selv når han scoret to ganger i en match før heller.

- Det er lenge siden det, Vi må nok tilbake til 2014, sier Nyborg.

Dobbel fra begge Nyborg-gutta
Stian Nyborg sendte gjestene i føringen 1-0 på Berger stadion på Nesodden. Scoringen kom allerede etter fire minutters spill.

- Første målet var en langpasning som jeg tok nydelig ned. Jeg tok den ned med en fot og skjøt med den andre, sier Stian Nyborg.

Hjemmelaget utliknet til 1-1 seks minutter senere. Markus Karel Færevik var hjemmelagets målscorer. Magnus Nyborg sendte LIF-gutta i ledelsen etter 17 minutters spill. Samme mann økte til 3-1 etter 52 minutters spill før Stian Nyborg satte punktum med 4-1 fire minutter senere.

- Det andre målet mitt var et innlegg som jeg kriget i mål, sier Stian Nyborg.

Vil vinne alle kampene

På spørsmål om hvorfor laget er i en voldsom flytsone for tiden svarer han følgende:

- Vi er 18-20 spillere som møter på trening hver mandag og lørdag. Det er kamp om plassene på laget og det gjør at alle spillerne hever seg det lille hakket ekstra. Vi har det også veldig gøy sammen, sier Stian Nyborg.

- Dere satser på opprykk nå?

- Vi tenker på de små detaljene og har fokus på en kamp om gangen, sier Stian Nyborg i klassisk fotballspillerstil før han fortsetter:

- Vi ville alle kampene vi spiller. Vinner vi alle kampene er det også fullt mulig å rykke opp, sier Stian Nyborg.

Seieren førte til at LIF-gutta passerte Nesodden i toppen av tabellen. Neste kamp for LIF-gutta spilles hjemme på Lambertseter stadion 20. september klokka 20.15. Motstander er Hasle-Løren.

Bildene i artikkelen. Foto: Lambertseter fotball A-lag/Younes Azouggarh