Plass til flere på Allidretten

Postet av Torbjørn Andersen den 13. Sep 2023

Det er plass til flere hos Lambertseter IF Allidrett. Så langt har det vært tre treninger i høst, men er det noen nye som ønsker det kan man komme på neste trening.

- Det bare å komme og prøve selv om du ikke har vært med tidligere i høst, sier Hilde Kronstrand Kvalvåg.

Hun har 120 personer på listen, men ikke alle har vært der de siste treningene. De siste treningene har det vært oppimot 90 stykker på hver trening.

- Jeg er kjempefornøyd med fremmøtet, sier Hilde.

Mange typer idretter

Peter Pan barneidrett, Allidrett, Barneidretten i Lambertseter IF startet opp august 2003. Tilbudet er til barn i alder 4-9 år og er preget av mye lek og moro.

Alle får bli med og man deler inn i mindre grupper under treningen. Allidretten er innom mange type idretter gjennom sesongen; friidrett, fotball, sirkeltrening, dans, turn, sykling, orientering, skøyter, ski, aking etc.

Både ute- og innetreninger
Allidretten er i nærmiljøet, mye ute og litt inne. Alle sesonger avslutter med et barneløp på en kilometer for alle som vil delta.

Treningene for sesongens allidrett vil skje både ute og inne. Første del av høsten starter med utetreninger. Fra 1. november flytter man i Lambertseter barneskoles gymsal. Her er hele høstplanen:

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen