Discgolfbanen tar form

Postet av Torbjørn Andersen den 13. Sep 2023

Det har vært flere dugnader med å få på plass en ny discgolfbane på Lambertseter. Nå er åtte av ni kurver plassert rundt omkring i terrenget.

Det var ny dugnad onsdag 13. september. Denne gangen var det montering av kurver som stod på planen. Åtte av totalt ni kurver ble satt opp rundt omkring i terrenget på Lambertseter.

Discgolfbanen på Lambertseter skal totalt ha ni kurver. Det blir en teknisk, kort bane, tilgjengelig for alle nivåer og aldre. Her kan de gode bli bedre og de nye få mestring.

Det gjenstår en kurv og ni utkaststeder før hullene merkes opp. Det vil også komme et banekart på veggen av garasjen.

Discgolf/frisbeegolf består av at man skal kaste en frisbee fra utkast til kurv og prøve å bruke så få kast som mulig. Det ligner mye på vanlig golf men man bruker frisbee i stedet for ball og kurver i stedet for hull.

Etter første kast går man bort og kaster videre fra der frisbeen ligger, helt til frisbeen ligger i kurven. Man noterer antall kast og går videre til neste «hull».

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

Relatert artikkel:
Jobben med discgolfbane er i gang (Lambertseter IFs nettside)