Hektisk høst for J17-jentene

Postet av Torbjørn Andersen den 10. Sep 2023

Samarbeidslaget mellom RASK, Bøler IF og Lambertseter IF i J17-klassen i fotball er videre til kvartfinale i både Obos-cup og Adidas-cup denne høsten. Det betyr hektisk kampprogram.

Sommeren 2023 spilte laget seg helt fram til semifinale i B-sluttspillet i Norway Cup. Nå kan det bli flere semifinaler i høst. Det kan bety rokkeringer i seriekamp-oppsettet.

Tett kampprogam
Bare hør på dette tette kampprogrammet:
 * 13. september spiller samarbeidslaget seriekamp på bortebane mot Ski. Den kampen skulle egentlig vært spilt 10. september. Nå er avspark i kampen 13. september klokka 20.30 på Ski kunstgress.
 * Søndag 17. september er samarbeidslaget satt opp til seriekamp mot Stabæk2 på Abildsø kunstgress. Stabæk har allerede spurt om å flytte kampen grunnet sine kamper.
 * Før 19. september må samarbeidslaget spille kvartfinale i Obos-cup mot Korsvoll
 * Før 24. september må samarbeidslaget spille kvartfinale i Adidas-cup mot KFUM
 * Søndag 24. september er samarbeidslaget satt opp til seriekamp mot Ullern/Ready

Slik kunne vi fortsatt og fortsatt men det avhenger av hvordan samarbeidslaget presterer i kvartfinalene.

Slik sikret laget kvartfinale i Obos-cup
Kvartfinaleplassen i Obos-cup (Oslomesterskapet i fotball) ble sikret etter 12-0 seier mot Høybråten/Stovner IL for et par uker siden. I kvartfinalen blir motstander Korsvoll.

- Det blir en tøff kamp mot Korsvoll, sier Jardar Skarprud.

Kampen skal spilles før 19. september. Vinner samarbeidslaget mot Korsvoll møter de Røa eller Asker SKK i semifinalen. Semifinalen spilles før 17. oktober.

En eventuell finale i Oslomesterskapet i fotball spilles i Vallhall Arena i tidsrommet fra 3. til 5. november.

Slik sikret laget kvartfinale i Adidas-cup
Den 10. september sikret samarbeidslaget seg kvartfinaleplass i Adidas-cup, som er uoffisielt NM for jenter og gutter. Plassen ble sikret etter seier 2-0 mot Gauldal fra Trøndelag.

Kampen ble spilt i Otta idrettspark, nord i Gudbrandsdalen, siden det var cirka halvveis mellom Oslo og Gauldalen. På den måten sparte begge lag på reiseutgiftene.

- Vi vant og har hatt en kjempehelg. Vi klarte å sette sjansene våre og utover i kampen hadde vi god kontroll, sier trener Jardar Skarprud.

Teambuilding før kampen
Samarbeidsgjengen tok turen som en teambuildingstur og reiste oppover til Otta allerede lørdag 9. september ned 13 jenter og 12 foreldre. Etter å ha innlosjert seg startet laget med teambuilding, Jentene og foreldrene ble delt inn i fire grupper.

- Etter en frisk start med australsk potetløp, ble lagene sendt rundt i Otta med oppgave å lage en film eller bilde over forskjellige tema – Moonwalk, Fugledans, Vinnervilje, Kjærlighet, The Glow, Pyramide og baklengssykling.Dette ble en knallsuksess, hvor hele gruppen stilte opp og bydde på seg selv, sier Skarprud og fortsetter:

- Supporterne tok også dette med seg inn i kampen i dag og feiret første scoring med Moonwalk, andre scoring med fugledansen, før supportere og jentene feiret sammen med å danse The Glow. En ordentlig morsom helg har det vørt for både spillere, trenere og supportere, sier Skarprud.

SE JENTENE FEIRE MED SUPPORTERNE ETTER KAMPEN (Lambertseter IFs Facebook-side)

Møter KFUM i kvartfinalen
Laget møter KFUM-kameratene fra Oslo i kvartfinalen i Adidas Cup. KFUM Oslo slo Tertnes 4-2 i sin åttendelsfinale. Kampen skal spilles en gang før 24. september. Det blir en tøff kamp mot Dana Cup-mesterne fra KFUM, men kampen skal spilles og ballen er rund.

Skulle samarbeidslaget slå ut KFUM blir det semifinale og evt. finale på Gjøvik i tidsrommet fra 10. - 12. oktober.

NB! Jenter 19-samarbeidslaget mellom RASK, Bøler og Lambertseter er også i kvartfinale i Obos-cup. De møter Kolbotn.

Bildene i artikkelen. Foto: Privat/Jardar Skarprud

SE JENTENE FREMFØRE GLOW-DANSEN I OTTA SENTRUM (Lambertseter IFs Instagram-side)