Vant to av tre kamper

Postet av Torbjørn Andersen den 10. Sep 2023

Lambertseter IF håndball jenter 13 har tre lag i seriespillet denne sesongen. To av lagene er i gang med seriespillet.

Lambertseter J13 1 åpnet med seier
Lambertseter J13 1 har spilt en kamp så langt. De vant 12-10 på bortebane i Apalløkka mot Ammerud 3 lørdag 9. september.

Det var jevnt hele veien men en veldig spennende kamp der LIF-jentene trakk det lengste strået til slutt. Lambertseter 1 møter Bøler 2 i sin neste kamp i Holmia Idrettshall den 17. september.

To kamper for Lambertseter J13 3
Søndag 10. september var det Lambertseter J13 3 som var i aksjon på hjemmebane i Lambertseter Flerbrukshall. Spillerne på laget virket litt nervøse og hadde høye skuldre i den første kampen mot Lillestrøm HK 3. LIF-jentene hang likevel lenge med i kampen. Utover i den andre omgangen dro gjestene fra og vant 11-5.

I den andre kampen søndag 10. september ble det seier mot Holmlia. LIF-jentene ledet 5-1 ved pause og vant til slutt 8-2. Skuldrene var senket, jentene leverte godt forsvarsspill og skuddene fant endelig veien til nettmaskene.

Lambertseter J13 3 har nå spillepause til 24. september når de møter Bækkelaget 3 i Bækkelagshallen.

NB! Lambertseter J13 2 åpner ikke sesongen før 17. september. De møter Bækkelaget 3 og Kolbotn 4. Kampene spilles i Holmlia idrettshall.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

Se video av jublende jenter (Lambertseter IFs Facebook-side)