Fikk kjenne på nivået

Postet av Torbjørn Andersen den 10. Sep 2023

Lambertseter Lions G13 2 spilte nylig første runde av OABR Regionscup i innebandy. De hang lenge med i kampen mot 1. divisjonslaget Nittedal men tapte til slutt 0-6.

Det er andre gangen Lambertseter-guttene spiller tellende kamper. Første gangen var under Salming Cup i Kongstenhallen i Fredrikstad. Den gangen i siste helgen av april ble det to kvartfinaletap for Lambertseter-lagene. Det ene laget tapte i A-sluttspillet og det andre laget i B-sluttspillet.

- Trenger mer tid
I kampen mot Nittedal i Apalløkka 10. september var det 0-0 etter første omgang, men så røynet det på i andre omgang. Til slutt endte det med 0-6 tap.

- Vi trenger nok litt tid til å bli vant med dette nivået før vi biter fra oss. Nittedal er et 1. divisjonslag som vi vil møte to ganger til i seriespillet, så vi får satse på å gjøre det bedre når den tid kommer, sier trener Morten Lund og fortsetter:

- Tempoet er en del høyere enn hva vi er vant til. Spillerne våre må litt mer is i magen og klare å slå presise pasninger selv om de er under press, men det er en del av læringsprosessen, sier trener Morten Lund.

Har to lag i seriespillet
I det kommende seriespillet stiller Lambertseter Lions G13 med to lag. Det ene laget spiller 1. divisjon og det andre laget spiller 2. divisjon.

- Det er seriestart for lagene om en måneds tid. Før den tid skal vi bare trene på og kanskje vi får en kamp til i OABR Regionscup, sier Lund.

LIF-lagene får kanskje en kamp til selv om de tapte første runde. Dette skyldes at de to beste lagene fra innledningspuljen skulle gå videre og to av lagene LIF skulle møte har trukket seg. Da blir det kanskje en kamp til, selv om laget tapte første kamp.

Bildet i artikkelen Foto: Privat/Morten Lund