Inviterte elever til åpen dag

Postet av Torbjørn Andersen den 8. Sep 2023

Lambertseter IF, Lambertseter Bryteklubb og Lambertseter skole inviterte alle åttendeklassingene til åpen dag i Lambertseter Flerbrukshall.

- Vi synes det er et kjempeflott initiativ av Rosie Kronstad, som er drivkraften og andre foreldre. Vi synes også det er flott at idretten stiller opp frivillig ved siden av for å hjelpe til med å skape godt miljø, sier Bitten Koch og fortsetter:

- Fordi vi vet jo at når elever er i aktivitet, uten at det er noe press om å være best sånn som i dag, der vi øver oss i idretter der man er gode og mindre gode, så skapes et samhold på kryss og tvers. Takket være foreldreinitiativ og pådrift er dette i gang, sier Bitten Koch, som er rektor på Lambertseter skole.

Målet er å skape godt miljø
Initiativet til den åpne dagen kom fra Rosie Kronstad, som er engasjert i både Lambertseter Bryteklubb og Lambertseter IF.

- Målet og konseptet er å bli kjent og skape et godt miljø. Det var en ide som jeg kom på før sommeren så var jeg så heldig at idrettslagene og skolen ble med på dette, sier Rosie Kronstad og fortsetter:

- Jeg fikk vite før sommeren at det skulle komme cirka 28 nye elever fra andre skoler. Da tenkte jeg at da må vi gjøre vårt beste for å forebygge et godt miljø. Jeg kjenner åttende trinn godt siden min sønn går på skolen og har gått der siden første klasse, sier Kronstad.

Oppvisningskamper i badminton og bryting
Elevene fikk muligheten til å teste ulike aktiviteter som finnes i de to idrettslagene.

To utøvere (Khalil Akram og Trond Berg) fra Lambertseter IF badminton hadde oppvisningskamp og tre brytere fra landslaget (Marcus Worren, Leif Johnsen og Sebastian Aak) hadde også oppvisningskamper. Alle er norgesmestere og på landslaget. Elevene fikk også prøve sine ferdigheter mot de aktive utøverne.

I tillegg var det rolige poster hvor man kunne slappe av, spille kort eller spille Playstation.

Bildene i artikkelen. Foto. Torbjørn Andersen og Rosie Kronstad

Lambertseter IF informasjonsbrosjyre finnes her