LIF-gutta er blitt seiersmaskiner

Postet av Torbjørn Andersen den 6. Sep 2023

LIF-gutta slo Vålerenga 2-1 i en jevn og tett kamp på Valle Hovin. Det betyr at LIF-laget har fem strake seirer i 5. divisjon avdeling 2.

Høstsesongen har vært perfekt for LIF-gutta. De åpnet med å slå Veitvet 3-1 og deretter ble det 12-0 mot Fagerborg 2. Kampen med Bækkelaget endte med 5-3 seier for LIF. Den 6. september vant de 2-1 mot Vålerenga. Det betyr fire strake seirer i høstsesongen.

Tar vi med siste kamp før ferien der Lambertseter-gutta vant 2-1 mot Sagene den 28. juni så har de fem strake seirer.

- Dette er veldig gøy!
Nordstrand2 topper tabellen med 38 poeng. Furuset er nummer to med 29 poeng. Lambertseter er nummer tre med 28 poeng. Nesodden er like bak med 27 poeng og en kamp mindre spilt,

- Dette er veldig gøy og det er alltid gøy å slå Vålerenga. Ting klaffer for oss for tiden. Nå ligger vi ennå bedre an og så møter vi Nesodden i neste kamp. Det blir en sekspoengskamp, sier LIF.kaptein Magnus Nyborg.

Han scoret begge målene i kampen mot Vålerenga.

- Det første målet kom etter en lang pasning i bakrommet som jeg fikk tatt ned og satt i nærmeste. Det andre var etter en klassisk andreball som falt ned i feltet, sier Nyborg.

Vålerenga brant straffespark
Kampen mot Vålerenga var jevn men Lambertseter-gutta dro det lengste strået selv om de kongeblå fikk to straffespark. Laget fra Oslo øst satt nemlig bare det ene av straffesparkene.

- Jeg er sliten nå, men i godt humør. Vi vant 2-1 i en tøff kamp og det er kjempemoro. Det var litt kaotisk i sluttminuttene men vi klarte å stå imot, sier Nyborg og fortsetter:

- Vi viste bra moral og spiller til tider veldig bra. Vi skapte også nok til å vinne, sier Magnus Nyborg.

Bildene i artikkelen. Arkivfoto: Torbjørn Andersen