Trenger flere spillere

Postet av Torbjørn Andersen den 5. Sep 2023

Damelaget til samarbeidsklubbene Lambertseter IF, RASK og Bøler spiller i 5. divisjon. De trenger flere spillere.

Trener Hege Røsholm beskriver laget slik:

- Det er en morsom samling med jenter som synes det er gøy å spille fotball, men ikke liker å trene, sier Røsholm og smiler.

Denne typen spillere søkes
På papiret er laget ganske mange spillere, men sliter litt nå i høst med å få med seg nok spillere til kamp.

- Vi har bare to innbyttere foreløpig til kampen mot Grei. Er det noen studenter eller andre som har lyst til å spille fotball for oss, så er de velkommen, sier Røsholm.

- Hvilken type spillere er dere på jakt etter?

- Spillerne må ha innsatsvilje og pågangsmot. Spillerne må også ha konkurranseinstinkt på den måten at de tåler å tape, men vil vinne hver gang de går på banen. Det gjør heller ingenting med litt kondisjon. De bør i tillegg ha litt tid slik at de kan trene og spille kamper to kvelder i uken i gjennomsnitt, sier Røsholm.

Møter Grei 7. september
Kampen mot Grei spilles torsdag 7. september. Kampen skulle egentlig vært spilt på Lambertseter men siden kunstgresset er under rehabilitering så er den flyttet til Prinsdal kunstgress.

Avspark er klokka 18.30. Det ble 1-2 tap i forrige møtet mellom lagene, så samarbeidslaget er på jakt etter revansj.

- Det var en fin og morsom kamp sist vi møtte Grei, sier Røsholm.

Tenker langsiktig
Samarbeidslaget tapte 0-8 mot Grüner i siste seriekamp og ligger på nedre halvdel av tabellen.

- Mot Grüner fikk vi tre kjappe baklengsmål. Spillerne ble slitne på slutten av kampen og vi fikk noen ekstra baklengs, sier Røsholm og fortsetter:

- Tabellen er egentlig ikke fokus. Vi ønsker å spille jevne kamper. Vi prøver også å tenke langsiktig. Målet er å klare å holde liv i laget. Etter hvert kan vi kanskje komme oss opp en divisjon. 4. divisjon hadde vært et bra sted for denne klubben, sier Hege Røsholm.

NB! Ønsker du å spille for damelaget, kan du kontakte Hege Røsholm på SMS på telefonnummer 95 90 07 55

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen