Får flere kretsoppdrag

Postet av Torbjørn Andersen den 5. Sep 2023

Tina Carita Aarsand fra Lambertseter IF har debutert som kretsdommer i fotball. Hun fikk gode tilbakemeldinger og er satt opp på flere kretskamper denne høsten.

Hun debuterte som kretsdommer tidligere i høst i kampen mellom Grei og Årvoll i jenter 13-klassen den 22. august.

- Det gikk veldig greit. Jeg hadde også en dommerfadder. Jeg fikk høre at jeg beveget meg bra, dømte mye bra og viste god forståelse for spillet, sier Tina Carita Aarsand.

Ønsket velkommen til dommerfamilien
Den tidligere fotballspilleren har vært klubbdommer i fire år før hun tok steget opp som kretsdommer.

- Jeg måtte ta et kretsdommerkurs på tre dager. Det var veldig gøy på kurset og det virket som et veldig bra miljø. Jeg ble også ønsket velkommen til dommerfamilien, sier Aarsand.

Hun dømmer også klubbkamper for Lambertseter IF fortsatt.

Tre nye kretskamper
LIF-dommeren skal dømme følgende kretskamper den nærmeste tiden:
11. september: G14: Nordstrand mot Asker
16. september: G13: Bækkelagets Sportsklub mot Bøler
24. september: J13: Ljan mot Haslum

- Jeg får dommerveileder i sannsynligvis to av de kampene, sier Aarsand.

Vil dømme Norway Cup
Hun har ikke ambisjoner om å bli Toppserie-dommer foreløpig.

- Det er mange som har spurt meg om det, men jeg dømmer mest for moro skyld og når jeg kan, sier Aarsand, som kunne tenke seg å dømme i Norway Cup neste år.

- Hvis jeg får anledning, kunne jeg godt tenke meg det, sier Tina Carita Aarsand.

Bildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen