Ny rekord for Alexandra

Postet av Torbjørn Andersen den 5. Sep 2023

Alexandra Maria Mazik-Berg fra Lambertseter IF friidrett var en av flere LIF-utøvere som deltok i Lerøy-lekene nylig. Hun vant 60 meter hekk og ble nummer to i sleggekast.

I år ble Østlandsstevnet av Lerøy-lekene arrangert på Rjukan for fjerde gang. Her deltok Oslo, Akershus, Buskerud, Østfold, Vestfold, Telemark og Agder.

På Oslo-laget var det flere utøvere fra Lambertseter IF. En av dem var Alexandra Maria Mazik-Berg, som etter en skadeplaget sesong fant toppformen til slutt. Hun løp inn til rekorden på 60 meter hekk i finalen. Tiden ble 9,98 sekunder. Det er første gang hun løper under 10 sekunder på korthekken.

Alexandra ble også nummer to i sleggekast med 27.10 meter. Selma Maria Weslien fra Kongsberg Idrettsforening vant sleggekast med 28.44.

Her er alle resultatene fra Lerøy-lekene på Rjukan (Rjukan friidrett)

Bildet i artikkelen. Foto. Privat