Per: - Mye spilleforståelse i gruppa!

Postet av Torbjørn Andersen den 4. Sep 2023

Per Lie er trener for Lambertseter IF håndball damer. Han roser spillerne etter å ha ledet dem siden 21. august.

- Det er en fin gjeng. Jeg er så glad når jeg gir beskjeder, så ser man at dem tenker og forstår det som blir sagt. Det er veldig mye spilleforståelse i denne gruppa, sier Per Lie.

Stortrives
Han stortrives i sin nye rolle som trener for seniorlaget.

- Det er et veldig fint miljø. De er positive overfor hverandre, samtidig som de stiller krav og har ønsker om at ting skal være ordentlig. De tar vare på hverandre på en veldig positiv måte. Det er ikke for kosens skyld men det er miljø som fungerer, sier Lie og fortsetter:

- Spillerne har forventninger som alle er klar over. Det er jo tross alt på et visst nivå. Det er jo tredjedivisjon, sier Lie.

Utvikling og innsatsvilje
 - Spillerne vet hva som forventes og gjør hva de kan for å oppnå først og fremst egne forventninger. Dersom de gjør noen feil selv da kommer utbruddene som skuffelse over seg selv, men ikke noe negativt om andre. Og det er akkurat sånn jeg vil ha det, sier Lie.

- Har du satt en målsetting for sesongen?

- For meg er det utviklingen som er det interessante. Med innsatsvilje og utvikling kommer vi langt, sier Per Lie.

Seriespillet starter 17. september
Seriespillet i 3. divisjon avdeling 1 startet allerede 4. september med kamp mellom Ullern og Vestre Bærum LIL. Ullern vant 47-28.

Per Lie har bedre tid til å samspille sitt nye lag. Lambertseter-damenes første seriekamp er ikke før 17. september borte mot Kolbotn i Sofiemyrhallen på Kolbotn. Avkast for kampen er klokka 14.15.

Første hjemmekamp i serien er 24. september. Kampen mot Njård spilles i Lambertseter Flerbrukshall klokka 12.40.

NB! Lambertseter-damene skal spille treningskamp borte mot Lørenskog 14. september.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen