Tre på rad for LIF-gutta

Postet av Torbjørn Andersen den 30. Aug 2023

Lambertseter IF (LIF) har nå tre strake trepoengere i 5. divisjon avdeling 2. Bækkelagets Sportsklub (BSK) ble nylig slått 5-3 i en kamp der LIF hadde fem forskjellige målscorere.

Høstsesongen har vært perfekt for LIF-gutta. De åpnet med å slå Veitvet 3-1 og deretter ble det 12-0 mot Fagerborg 2. Kampen med Bækkelaget var lenge jevn, men LIF-gutta viste hva som bor i laget og trakk det lengste strået.

- Det er deilig følelse med tre på rad. Det er dette vi har snakket om at vi må klare å ta tre-fire på rad, og det er da du ser forskjell på tabellen. Vi beviser at vi klarer å henge med i toppen, sier kaptein Magnus Nyborg.

BSK ledet 2-1, men LIF snudde kampen
Matias von der Lippe Sjursæther ga hjemmelaget fortjent ledelsen 1-0 etter 26 minutters spill, men gjestene fra Bækkelaget viste at de ville være med i kampen de også. Rolf Aksel Wedde Barca utliknet til 1-1 seks minutter senere. Samme mann sendte gjestene i føringen i det 53. spilleminuttet.

Derifra og ut var det LIF-gutta som styrte kampen. De scoret fire ganger til med fire forskjellige spillere. Marcus Alexander Løken, Kongphop Lathuli, Matias von der Lippe Sjursæther og Magnus Nyborg var hjemmelagets målscorere. BSK reduserte en gang med Tage Hauge. Dermed endte kampen 5-3.

- Det ble en kamp der vi kjempet mye. Det var en tøff kamp og typisk nabooppgjør. Vi har tre på rad nå. Det er fantastisk. Vi skulle hatt et par mål til i første omgang på blankt mål, men seier er seier. Det er det viktigste, LIF-trener Bjørn Tommy Nyborg.

Ligger på tredjeplass
Lambertseter IF ligger nå på en tredjeplass på tabellen i 5. divisjon avdeling 2. Nordstrand 2 leder med 37 poeng. Furuset er nummer to med 28 poeng og like bak følger Lambertseter IF med 25 poeng.

LIF-kaptein Magnus Nyborg vil ikke snakke om opprykk foreløpig. På spørsmål om LIF vil rykke opp svarer han følgende:

- Det får du spørre treneren om. Vi får bare ta en kamp om gangen, så får vi ser hvordan vi ligger an på tabellen til slutt, sier Magnus Nyborg og smiler.

Han oppsummerer kampen slik:

- Vi er litt slappere i første omgang enn vi pleier, men det er en jevnt kamp som vi til slutt fortjener å vinne. Det er bra å vinne på dager der ikke alt er perfekt, sier Magnus Nyborg.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen