Tror på en morsom sesong

Postet av Torbjørn Andersen den 29. Aug 2023

Per Lie begynner å se konturene av et lag i Lambertseter IF håndball damer senior. – Jeg tror det blir en ordentlig morsom sesong, sier Lie.

Det er kommet inn flere nye spillere i laget denne sesongen. Flere andre nykommere er også på vei. Det er også muligheter for andre spillere som har lyst til å komme innom for prøvespill.

18-20 spillere utgjør laget
Utfordringen til den nye treneren er å få laget samspilt før sesongstarten. Totalt blir det trolig 18-20 spillere som utgjør Lambertseter-laget i sesongen 2023/2024. Det er stor forskjell fra fjorårets sesong der man periodevis slet med å stille to lag mot hverandre på treningene.

- Det er mye innsatsvilje her. Foreløpig er det er mange spillere fra mange forskjellige lag. Utfordringen er at spillerne skal bli kjent med hverandre, men det dukker opp ting som kan bli gode radarpar. Det er mye god håndball i dette laget så dette tror jeg kan bli en ordentlig morsom sesong, sier Per Lie.

Første kamp er 17. september
Seriespillet i 3. divisjon avdeling 1 starter allerede 4. september med kamp mellom Ullern og Vestre Bærum LIL. Per Lie har bedre tid til å samspille sitt nye lag.

Lambertseter-damenes første seriekamp er ikke før 17. september borte mot Kolbotn i Sofiemyrhallen på Kolbotn. Avkast for kampen er klokka 14.15.

Første hjemmekamp er 24. september. Kampen spilles i Lambertseter Flerbrukshall klokka 12.40.

- Jenter med mye håndballkunnskap
Treneren roser spillernes evne til å lytte til beskjedene han gir.

- Det er en gjeng med jenter med mye håndballkunnskap i. Når jeg gir beskjeder, så ser jeg at det går inn. De tenker over det som skjer og de beskjedene som blir gitt. Så prater dem sammen ut ifra meldingene mine, sier Lie og fortsetter:

- Det er ikke noe framtid i et lag som bare hører på en trener, nikker og gjør det de tror er riktig. Det er mye bedre med et lag hvor spillerne tenker over det de gjør. Det jeg ser at de skjønner er når dem skal gjøre en avtale og bryte ut av avtalen for å gjøre det overraskende, sier Lie.

Treneren er krystallklar på en ting.

- I dag har jeg lagt vekt på det å si det at jeg vil ikke ha noen spillere som ikke gjør feil. Jeg vil ha spillere som TØR å utfordre seg selv og TØR å gjøre det uventede, sier Per Lie.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen