Norway Cup-heltene vant igjen

Postet av Torbjørn Andersen den 23. Aug 2023

G16-laget til Lambertseter IF Fotball tok sølv i Norway Cup i sommer. De slo også Stovner SK 4-0, men høstsesongen kan bli tøff siden de ikke har så mange spillere.

Laget trenger forsterkninger for å fortsette videre også neste sesong. De trenger egentlig nye spillere også i løpet av høsten.

- Vi trenger alltid flere spillere siden vi er veldig sårbare. I tillegg er det en ny omstilling for alle guttene siden de begynner på videregående skole. Det er mange som går idrettslinjer og kommer til å få en veldig tøff høst dersom de skal fortsette med alle idrettene de driver med, sier trener Mads Horn.

- Hvorfor skal man spille for Lambertseters G16-lag?

- Fordi vi har det veldig hyggelig. Laget består av en veldig fin kompisgjeng blandet av Lambertseter og Karlsrud. I tillegg får man spille kamper og har det hyggelig, sier Mads Horn.

Vant komfortabelt
I sommerens Norway Cup da laget tok sølv spilte de 7-er fotball, men i seriespillet spiller de 11-er i 3. divisjon. I kampen mot Stovner slet de lenge med å score det første målet, men rett før pause tok Lambertseter ledelsen 1-0 ved Thomas Holsæther.

I andre omgang viste guttene at Norway Cup-suksessen ikke var et blaff.  Det ble tre nye scoringer og en flott 4-0 seier. Thomas Holsæther scoret to ganger totalt. Erik Fossum og Omar Hussain scoret ett mål hver.

- Jeg synes dette var bra. Vi jobber allright når vi ikke har ballen og ligger allright strukturert. Vi skaper også en god del sjanser og burde hatt flere mål. Alt i er 4-0 er meget bra, sier Mads Horn og konkluderer:

- Veldig fornøyd totalt sett. Litt slappe siste fem minutter men det gikk fint!

- Veldig morsom kamp å spille
Erik Fossums mål kom etter et flott soloraid.

- Det var deilig å få den. Det er ikke ofte jeg scorer på 11-er kamper men når jeg først får sjansen pleier jeg å ta den, sier Erik Fossum.

Han oppsummerer kampen slik:

- Det var en veldig morsom kamp å spille fordi det var mye rom på både kant og spiss. Du fikk plass til å gjøre det du ville. Det var en litt treig start og vi sleit med å sette sjansene inkludert meg selv. Men i andre omgang ble det enda større rom, og da tok vi sjansene, sier Fossum.

- Hvordan er det å være tilbake i hverdagen etter Norway Cup-suksessen?

- Det er tungt, men samtidig greit å få nye venner og bli kjent med nye folk siden jeg starter på ny skole, sier Erik.

Han håper laget får inn noen nye spillere slik at de kan fortsette.

- Hvis laget fortsetter, tror jeg også at jeg fortsetter, sier Erik Fossum.

NB! Vil du spille for laget, send en e-post til: fotball@lambertseterif.no

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen