Her er LIFs nye håndballtrener

Postet av Torbjørn Andersen den 22. Aug 2023

Per Lie er den nye treneren for Lambertseter IF håndball damer. Han får gode skussmål av sin tidligere elev som hadde ham som trener i både Bækkelagets Sportsklub og Rygge.

- Han er god til å se hver enkelt spiller. Han er i tillegg veldig flink på taktikk og hvordan man skal ligge i forsvar og angrep. I tillegg er han veldig allright som type. Per er flink til å se alle og en veldig flink type, sier Christine Holtekjølen, som spiller på damelaget til Lambertseter IF i 3. divisjon.

- Dette var kjempegøy!
Hovedpersonen Per Lie som hadde sin første trening med håndballdamene 21. august storkoste seg i trenerrollen for damelaget:

- Dette var kjempegøy! Det var mange flinke damer her. Det er tydelig at det er 3. divisjon. Det er et bra grunn-nivå med mye flotte holdninger og vilje til å lære, sier Per Lie og fortsetter:

- Alltid når en ny trener kommer så er det mange nye ting. Alle trenere ser sitt. Når jeg prøver å få fram og pirker på ting som kan gjøres annerledes, så ser jeg at det er vilje til å lære og de gjør det vi har snakket om, sier Lie.

- Jeg er glad i håndball
Han var innom lagets første trening for en uke siden som observatør etter at han var i møte med håndballgruppa. I slutten av forrige uke ble han også enig med Lambertseter IF om å overta som trener. Helgen har han brukt til forberedelser og mandag 21. august ledet han sin første økt som hovedtrener.

- Jeg er glad i håndball. Jeg trener et «morolag» som ikke er i noen serie ved siden av. Når en tidligere spiller (Christine Holtekjølen) jeg har trent i to klubber (Bækkelagets Sportsklub og Rygge) tidligere tok kontakt og sa at hun hadde bedt oppmennene i klubben ta kontakt med meg, ble fristelsen for stor, sier Per.

Det er naturlig nok for tidlig å snakke om målsetting etter bare en trening.

- Det er prestasjonene og læringen som blir det interessante nå, sier Lie.

Dette er Per Lie
- Hvem er Per Lie?

- Jeg er en fyr som alltid har drevet med idrett. Jeg har vært tillitsvalgt og/eller trener i over 40 år i forskjellige idrettslag og forskjellige idretter. I tillegg har jeg en rekke forskjellige trenerutdannelser i forskjellige idretter, sier Per Lie og fortsetter:

- Jeg har drevet med alt mulig forskjellig. Alt fra at jeg har vært skitekniker for et alpinlandslag i et VM til teamleder i roadracing  og trener for håndballskole for 6-åringer osv., sier Per Lie.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen