Til topps på Hamar

Postet av Torbjørn Andersen den 20. Aug 2023

Samarbeidslaget mellom Lambertseter IF, RASK og Bøler gikk til topps i klasse J16/17 i Jente Talentcup på Hamar.

Jente Talent Cup 2023 er regnet som uoffisielt NM for klubblag. Det bestod av en eliteklasse og en nivå to-klasse.

Laget spilte i klassen på nivå to i turneringen. De åpnet med å tape 1-3 mot Nittedal. Deretter ble Rena slått 3-0 i en kamp laget hadde full kontroll. Samarbeidslaget skulle egentlig spilt tre kamper lørdag 19. august, men Vålerenga trakk laget sitt så det ble walkover.

De ble dermed nummer to i puljen sin og var klare for kvartfinale i A-sluttspillet. Der var Elverum motstander klokka 08.00 søndag 20. august. LIF/RASK/Bøler vant 3-0.

- God stemning i laget
I semifinalen slo de Ranheim 2-1. Samarbeidslaget vant til tross for at Ranheim stilte med flere nivå 1-spillere på laget sitt.

I finalen ble Rena slått med 2-0.

- Vi hadde ganske bra kontroll i finalen. Totalt sett var det veldig god stemning i laget og mange tøffe kamper, sier trener Jardar Skarprud.

Lagets videre oppgaver
Lagets videre oppgaver er kamp mot Høybråten i Obos-cup. Deretter er det kamp mot ØHIL (Øvrevoll Hosle) i 1. divisjon.  Den 10. september spiller laget åttendelsfinale i Adidas Cup mot Gauldal fra Trøndelag.

- Det er slik at kampene i Adidas cup kan spilles på halvveien av der de holder til, så vi har avtalt at kampen spilles i Otta, forteller Jardar Skarprud.

Bildet i artikkelen. Foto: Privat/Jardar Skarprud