Magnus ble hattrickhelt

Postet av Torbjørn Andersen den 17. Aug 2023

Magnus Nyborg ble den store helten da Lambertseters A-lag i 5. divisjon i fotball slo Veitvet 3-1. Kapteinen scoret alle tre målene, men var ikke helt fornøyd siden han brant flere kjempesjanser.

Kampen som egentlig skulle vært spilt på Lambertseter stadion måtte flyttes til Rustad grunnet en stengt bane på Lambertseter.

To av målene kom på straffespark i første omgang. Det første allerede etter to minutters spill av kampen. Lambertseter ledet fullt fortjent 2-0 ved pause etter nok et straffemål fra Nyborg.

Utover i andre omgang reduserte Veitvet en gang med Gabriel Dominik Skalski og skapte litt spenning i kampen. Men med en spiller mindre grunnet rødt kort, ble det tøft for Veitvet.

Denne kampen var LIF-kapteinens store dag. Han scoret sitt siste mål etter 73 minutters spill og denne gangen var det et spillemål. Det satte punktum for en flott og velfortjent seier.

Fornøyd trener
- Det er en grei match men ut ifra spillet skulle vi vunnet med tre-fire mål til. Er du ikke enig?, sier trener Bjørn Tommy Nyborg og fortsetter:

-Jeg er fornøyd med tre poeng. Vi kunne hatt et par spillemål til og vi hadde overtak hele kampen. Det viktigste er tre poeng. Jeg tror vi kommer til å plukke jevnlig med poeng utover høsten, sier Bjørn Tommy Nyborg.

- Godt å starte med tre poeng
Kaptein og tremålsscorer Magnus Nyborg smilte etter kampslutt.

- Jeg synes egentlig vi har kontroll fra start til slutt. Vi kunne ledet med tre-fire mål til pause. Vi gjør det litt spennende i andre omgang, men vi vant fullt fortjent. Det er godt å starte med tre poeng, sier Magnus Nyborg.

Han oppsummerer scoringene slik:

- To straffer skal være mål og det tredje er litt kriging, sier Nyborg.

Hattrickhelten mener han burde scoret mer
Han var ikke helt fornøyd etter kampslutt.

- Jeg skulle nok satt to-tre mål til selv, men tre får være nok i dag, sier Nyborg, som gleder seg til resten av høstsesongen:

- Jeg tror det kan bli en morsom høst. Vi kom godt i gang og så får vi ta en kamp om gangen så skal vi plukke noen trepoengere. På den måten henger vi nok med i toppen, så blir det bedre enn i fjor. Det er bare å følge med. Dette blir moro, sier Magnus Nyborg.

Lambertseter er på femteplass i 5. divisjon avdeling2 etter seieren. Neste kamp spilles mot Fagerborg2 den 23. august på Tørteberg kunstgress. Avspark er 20.15. Møt opp der og støtt gutta.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

Sjekk den ene straffescoringen og jubelen i garderoben etterpå (videoer på Lambertseter IFs Facebookside)