J14-lagene klare for høstsesongen

Postet av Torbjørn Andersen den 15. Aug 2023

Samarbeidslagene til Bøler, Lambertseter IF og RASK i J14-klassen gleder seg til høstsesongen. Det er plass til flere om noen ønsker å spille fotball.

Laget består av totalt 26 jenter på papiret, men siden de stiller med to lag i seriespillet i 11-er fotball er det ønskelig med flere spillere.

- Vi er klare for høstsesongen, men er det flere jenter som har lyst å spille fotball er de hjertelig velkomne, sier Hege Røsholm, som er hovedtrener for laget.

I tillegg er hun trenerveileder og leder av sportslig utvalg i Lambertseter IF.

Mye stang ut
Samarbeidslaget stiller nemlig med ett lag i 3. divisjon og ett lag i 2. divisjon i seriespillet. Begge lagene spiller 11-er fotball, og da er 26 spillere totalt litt lite.

- Det er fint for jentene at alle får spille samme spillform, sier Røsholm og fortsetter:

- Vi har vært gode på å produsere sjanser. Vi har egentlig et bra forsvar også, men vi har vært veldig uheldige i flere kamper og tapt. Det er litt surt for forsvaret vårt, men jentene som spiller der fortjener egentlig litt ros. Det har vært en kombinasjon av litt dyktige motstandere og stang ut, sier Røsholm.

Både Arvika Cup og Norway Cup
Laget har spilt i både Arvika Cup og Norway Cup denne sommeren.

- Vi hadde det veldig gøy i Arvika cup der vi badet og koste oss i tillegg til fotballspillingen. I Norway Cup er jeg frustrert over mye stang ut. Vi var overlegne i spillet, men scorer ikke nok mål. Det handler også om en porsjon uflaks, sier Hege Røsholm.

Vil du spille for laget? Send en SMS til Hege Røsholm på telefon: 95 90 07 55

Les mer om laget: - Samarbeid er bra! (Lambertseter IFs nettside)

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen og Anniken Monsøy