NC avsluttet på Ekebergsletta

Postet av Torbjørn Andersen den 5. Aug 2023

Norway Cup 2023 ble avsluttet med 3v3- og 5v5-turnering på Ekebergsletta med flere Lambertseter-lag i aksjon på guttesiden. Her kan du lese om G2013 og G2015-laget.

- Arrangementet er kjempeflott. Det er et breddearrangement som får med alle, sier Svein Wennevik, som er lagleder for G2013-laget til Lambertseter IF.

G2013-laget består av 22 spillere vanligvis og 16 av dem var med på Norway Cup fordelt på to lag.

Lambertseter IFs G2015-lag spilte også under Norway Cup. De hadde 18 spillere med i turneringen og delte det opp i to lag.

- Det ene laget fikk spilt fire kamper. Det andre laget fikk spilt tre kamper. Den siste kampen i turneringen ble avlyst da det begynte å lyne og tordne på Ekebergsletta. Alle hadde det kjempegøy, og et par av guttene fikk også spille med 2014-laget, sier hovedtrener Morten Storli.

Han forteller at laget skal spille seriekamper og en del turneringer videre framover. I tillegg skal de stille med to lag i futsal-serien innendørs. Han roser arrangørene av turneringen.

- Jeg synes det er et flott arrangement og med så mange lag har logistikken gått veldig bra, sier Morten Storli.

Bildene i artikkelen. Foto. Torbjørn Andersen (hovedbildet) og Morten Storli.