J2015-laget trenger flere spillere

Postet av Torbjørn Andersen den 5. Aug 2023

Lambertseter IF jenter 2015 trenger flere spillere. Klubben klarte å få samlet nok jenter til å delta på Norway Cup, men trenger flere for å starte med seriespill.

Vil du spille for laget? Ta kontakt på e-post: fotball@lambertseterif.no

2015-årgangen var det eneste jentelaget fra Lambertseter IF som stilte under 3v3- og 5v5-turneringen på Ekebergsletta.

- Det er lagets første 5-er turnering og det er en jentegjeng som kjenner hverandre veldig godt. Vi skulle egentlig trekke laget, men vi klarte å få tak i nok jenter til å stille lag i turneringen, sier Rosie Kronstad, som var hovedtrener for laget under turneringen.

Det var seks jenter som spilte under Norway Cup. Laget møtte Kløfta Lilla og Haslum 2 under turneringen.

- Vi er ubeseiret etter kampene, sier Kronstad.

Hun roser for øvrig Norway Cup.

- Det er veldig fint at turneringen har tilbud helt ned il 6-årsalderen. Det er også en såpass stor turnering at det er med utenlandske lag. Jeg synes også det er ekstra stas og hyggelig at det er på hjemmebane, ikke bare siden Lambertseter IF er arrangørklubb, men at kampene spilles i Oslo, sier Kronstad.

Hun fortsetter:

- Norway Cup er et veldig bra arrangement og det er veldig bra at det er fokus på at det er en breddeturnering. Det er også veldig bra med all den jobben som foreldre og andre gjør for å drive arrangementet. Uten frivilligheten hadde ikke arrangementet latt seg gjennomføre, sier Rosie Kronstad.

Bildene i artikkelen. Foto: Rosie Kronstad/Privat og Torbjørn Andersen

NB! Michael var assistenttrener for laget under Norway Cup. Han likte å være trener for jentene.