- Dette er et minne for livet!

Postet av Torbjørn Andersen den 4. Aug 2023

Norway Cup-slagordet er «Memories for life». Det ble skapt mange minner for G16-laget til Lambertseter under sommerens turnering.

Lambertseter IFs G16-lag spilte Norway Cup-finale mot Odda. Det ble tap med 0-5. Guttene var naturlig nok skuffet over tapet. Smilene kom tilbake da de kom på scenen og fikk sine velfortjente sølvmedaljer.

Lambertseter IF var i sin første finale i A-sluttspillet siden 2017. Det endte med flotte sølvmedaljer og pokal.

- Odda var bedre enn oss!
Kampen åpnet på verst tenkelig måte med et tidlig baklengsmål. Ved pause var stillingen 0-2. I andre omgang rant det inn tre nye scoringer da Lambertseter-guttene jaktet redusering. Dermed endte kampen med 0-5 tap.

- Odda var bedre enn oss og det hjalp ikke at vi fikk et tidlig mål imot. Banen var også litt større enn det vi har vært vant med så langt i turneringen. Når vi i tillegg møtte et såpass godt lag var det tungt, sier trener Erik Holsæther.

- Finalen var belønningen!
Han oppsummerer turneringen slik.

- Finalen var belønningen for god innsats i en lang turnering. Tenk om vi hadde røket ut tidligere noe vi kunne gjort. Dette er et minne for livet for spillerne uansett resultat i finalen. Jeg tror absolutt dette er noe de kommer til å huske resten av livet, sier Holsæther.

Han skjønner at spillerne var skuffet etter å ha tapt den gjeve finalen i det som omtales som verdens største fotballturnering. Smilene kom tilbake bak scenen etter prisutdelingen på Ekebergsletta. Det ble tatt flere selfier med pokalen.

- Det virker som smilene er tilbake hos guttene og det virker som de har det gøy. Vi skal oppsummere Norway Cup med pizza og brus i en hage senere i kveld, sier Holsæther.

Ikke veldig skuffet kaptein
Thomas Holsæther er lagets kaptein. Han oppsummerer finalen på følgende måte.

- De var litt bedre enn oss i det meste. Vi hadde flere sjanser i kampen men klarte ikke å score på dem, sier Holsæther.

Han var ikke veldig skuffet etter kampen.

- Jeg er ikke så veldig skuffet. Ikke når jeg innser at de har et bedre lag enn oss, sier Holsæther, som forteller at det er relativt nytt for laget med både mediedekning og TV-kamper som har vært tilfellet under sommerens turnering.

NB! Laget til Lambertseter IF G16 trenger flere spillere inn mot høstsesongen? Vil du bli en del av suksessgjengen ta gjerne kontakt med klubben. Du kan ta kontakt på e-post: fotball@lambertseterif.no

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

Her kan du gjenoppleve finalen (Direktesport)