Avsluttet Norway Cup med grillfest

Postet av Torbjørn Andersen den 3. Aug 2023

G13-laget til Lambertseter IF er slått ut av Norway Cup. De dro rett fra siste kamp på grillfest i hagen til Rosie Kronstad.

Grillfesten med spillere og familie er en tradisjon etter Norway Cup for laget. Det gjennomføres for å samle laget, snakke litt ut og ha det sosialt.

- Vi har bra progresjon for spillerne våre gjennom hele sesongen. Norway Cup har også vært bra, men vi har møtt gode lag, sier assistenttrener Embrik Rakstad.

De startet turneringen med å tape 0-5 mot Rosseland. Deretter møtte de Ataka fra Lituaen.

- Ataka er et akademilag. Vi holdt resultatet til 0-1 ved pause men raknet i andre omgang og tapte 0-7 til slutt, sier Rakstad.

I innledningsspillets siste kamp møtte de Molde.

- Vi tapte 0-7. De blir sikkert turneringsvinnerne for de var gode, sier Rakstad.

I første kamp i B-sluttspillet tapte laget 1-5 mot Reinen. Dermed er Norway Cup-eventyret over for denne gang. Hovedtrener Rosie Kronstad oppsummerer Norway Cup på denne måten.

- Alt i alt så havnet vi uheldigvis i en ekstremt tøff pulje med enten 1. divisjonslag eller akademilag. Norway Cup er en breddeturnering som vil si at gruppene blir trukket tilfeldig. Til vanligvis når vi er alle mann alle så er vi et 3. divisjonslag, sier Rosie Kronstad og fortsetter:

- Spillerne har gjort en utrolig god jobb til tross for mangel på spillere. Jeg er stolt av guttene mine og hva de fikk til. Imponerende at de klarte å blant annet å holde både 0-0 og 0-1 på ett par av kampene og så lenge. I tillegg til dette så satte vi alle motstanderlagene i offside MANGE ganger. Det var var gøy og spille mot så gode lag. Vi ser frem til neste år, sier Rosie Kronstad.

Neste gang laget skal i aksjon er i seriespill mot Oppsal 22. august.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen