- Samarbeid er bra!

Postet av Torbjørn Andersen den 2. Aug 2023

Samarbeidslaget til Bøler, Lambertseter og RASK i 11-er i J14-klassen består av seks jenter fra Lambertseter IF.

Laget vant sin første kamp 2-0 onsdag 2. august mot Frøya/Lyngbø. I 16-delsfinalen ble det stopp med tap med 1-7 mot Sula/Langevåg.

- Det er en veldig fin gjeng med jenter som samarbeider veldig fint. Jentene finner godt tonen med hverandre, sier Hege Røsholm i Lambertseter IF, som er hovedtrener for laget vanligvis.

Under Norway Cup er Røsholm veldig opptatt med organiseringen av turneringen for arrangørklubben Lambertseter IF, så hun har overlatt treneransvaret til noen andre.

Hun har til tross for mye å gjøre tatt seg tid til å se flere av lagets kamper. Røsholm roser samarbeidet med Bøler og Rustad Abildsø rundt laget.

- Samarbeid er bra for å holde flest mulig jenter aktive. Uten samarbeidet kunne flere av jentene ha   sluttet med fotballen, sier Røsholm.

Samarbeidslaget for J14 skal samles for en pizzakveld fredag 4. august for å ha det litt sosialt. Den ene laglederen åpner huset for jentene.

Bildene i artikkelen. Foto: Anniken Monsøy og Torbjørn Andersen