Mongolia-laget på rundtur i Norden

Postet av Torbjørn Andersen den 2. Aug 2023

Grunnleggeren av Deren FC fra Mongolia skryter av Norge og Norway Cup. I kampen mot Kristiansund FK på Lambertseter stadion i klasse gutter 14 ble det 1-1.

Begge lagene gikk videre til sluttspillet i turneringen.

Deren FC fra Mongolia spilte på Lambertseter stadion. Grunnleggeren av klubben som ble stiftet i 2010 er med til Norway Cup.

- Klubben ble startet i 2010 og mange av de guttene som spilte på laget den gangen spiller på det mongolske landslaget i dag, sier grunnlegger Chuka Garam Munkhchu Luun til Lambertseter IFs nettsider.

Det er første gangen denne klubben er i Norge. Han stortrives i Norge og Norway Cup.

- Norway Cup er en veldig fin turnering. Det er veldig fint og vi trives godt i både Norge og Norway Cup, sier Chuka.

Han forteller at klubben har vært på en rundtur i Norden de siste ukene og månedene. Norway Cup er siste turnering før returen til hjemlandet.

- Norway Cup er vår sjette turnering. Vi har spilt tre turneringer i Sverige, Helsinki Cup i Finland og Dana Cup i Danmark. Det er fint for guttene å se hvordan fotballen spilles i Europa, sier Chuka.

- Blir ikke guttene slitne?

- Jeg pleier å si til dem at de ikke får lov å være slitne før de kommer hjem. Når de kommer hjem er det lov å være sliten, sier Chuka.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen