Stemningsrapport fra gutter 12-laget

Postet av Torbjørn Andersen den 1. Aug 2023

Gutter 12-laget til Lambertseter IF har spilt fire kamper så langt i Norway Cup i fotball. Guttene storkoser seg under turneringen.

De åpnet Norway Cup med tap 1-1 mot Nordby IL Zidane. Deretter slo de Grei SF2 med 2-1 i sin andre kamp søndag 30. juli.

Tirsdag 1. august spilte de nye kamper. Søndre Høland ble slått med 2-0 og det ble et kjedelig tap med 3-4 mot Grüner Fotball IL Grünergutta blå.

Laget fortsetter med nye kamper torsdag 3. august. De skal da møte Romedal IL på bane 17EK09 klokka 12.30 og Snarøya SK2 klokka 15.30 på 18EK09.

Her er en stemningsrapport fra Synne Strand Mugaas:

«Lambertseter gutter 12 år (2011) har gjort en kjempeinnsats på sine fire første kamper. To tap hvor siste mål ble scoret i siste sekund, og to seiere. Guttene er tente og klare for to nye kamper på torsdag.

Gutter 2011 er så heldige å ha Abdi Said Jr. som hovedtrener. Han begynte som trener høsten 2022 for dette laget og har gitt en ny giv til spillerne. Det er stas å ha en så kul ungdom (YouTuber/tiktoker) som trener.

Laget som deltar på Norway Cup er fra venstre på hovedbildet:
Isaq, (trener Abdi) Karam, Moaweya, Joacim, Jonathan, Abdikadir, Michael, Ahmed, Thomas og Rinor.

Her kan du følge G12-laget under turneringen (Norway Cups nettside)

Bildene i artikkelen. Foto: Lambertseter IF/Synne Strand Mugaas