De to gode naboene

Postet av Torbjørn Andersen den 1. Aug 2023

Norway Cup-sjefen på Lambertseter tok seg tid til en prat med Haugerud IFs leder Dag Endal mellom slagene. Det ble et hyggelig møte mellom to klubbledere.

- Jeg er født på Trosterud og det er alltid Haugerud IF som har vært min klubb. Jeg spilte og dømte fotball på Haugerud og spilte også badminton, sier Øyvind Andersen, som nå er leder i Lambertseter IF.

Står på fra morgen til kveld
Lederen i Lambertseter IF er også ansvarlig for Norway Cup på Lambertseter. Øyvind Andersen står på under Norway Cup fra tidlig om morgenen til sent på kvelden. Han er også med i trenerkorpset rundt håndballgruppens to lag i turneringen.

Andersen stepper også inn der hvor folk mangler under dugnader. Norway Cup-sjefen virker som han stortrives i rollen.

Mellom slagene tok han kontakt med Haugerud-lederen som befant seg utenfor Sekretariatet på Lambertseter. Det viste seg å bli et hyggelig møte mellom to klubbledere. De to hadde mye å snakke om selv om de ikke kjente hverandre fra tidligere.

Har fordoblet medlemstallet
Endal på sin side leder et idrettslag i Haugerud IF med 13 ulike idrettsgrener og over 1300 medlemmer. Klubben holder til ikke så langt unna Lambertseter IF.

- Norway Cup er toppen av fotballåret. Det er veldig bra at cupen er kommet skikkelig i gang igjen etter to år med stillhet. Vi i Haugerud IF pleier alltid å ha med lag i turneringen, sier Endal.

Klubben har fordoblet medlemstallet på få år.

- Vi har blant annet innført cricket, sjakk og dans, sier Dag Endal.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen