Ukrainerne roser Norway Cup

Postet av Torbjørn Andersen den 31. Jul 2023

Det ukrainske laget, FC Agrobiznes, som spilte på Lambertseter stadion 31. juli roser Norway Cup. De spilte 0-0 i kampen mot Vålerenga. Oslo-laget på sin side ønsker støtte fra Klanen i neste kamp.

- Vi liker oss veldig godt her og det er vår første gang i turneringen, sier Vitalii Kerepko, direktør på Volochysk sportsskole til Lambertseters nettside via en tolk.

Han er manager for laget FC Agrobiznes under årets turnering.

- Veldig godt organisert
Han roser Norway Cup.

- Det er veldig godt organisert. Det er alt fra boforholdene til kvaliteten på fotballbanen, sier Kerepko og fortsetter:

- Jeg liker også nordmenn veldig godt. De er veldig åpne og ærlige. Jeg har også merket meg at Norge dukker ofte opp i ukrainsk media med støtte til det ukrainske militæret og vårt sivilsamfunn, sier Kerepko.

Håper på Klanen-støtte
Leo Carlsson er trener for motstanderlaget Vålerengas G16-lag.

- Jeg synes egentlig det var en ganske god kamp fra vår side. Det er ikke en bane som innbyr til finspill. Vårt fokus for kampen var intensitet og duellspill, men jeg er skuffet over at vi ikke klarte å score på sjansene våre, sier Carlsson til Lambertseters nettside.

Han forteller at Vålerenga-laget som møtte det ukrainske laget på Lambertseter er et rekruttlag.

- Først og fremst er målet vårt å utvikle gode individuelle spillere som er trygge med ball. Spillere som skal ha mulighet til å ta steget opp på A-laget etter hvert, sier Carlsson.

Han håper å se Vålerengas supportergruppering Klanen på sidelinjen under lagets neste kamp i turneringen.

- Det hadde vært veldig hyggelig om de kom for å se på oss, sier Leo Carlsson.

NB! FC Agrobiznes spiller sin neste kamp i turneringen på Ekeberg klokka 13.30 tirsdag 1. august. Vålerenga-laget spiller sin neste kamp i turneringen på Ekeberg klokka 20.00 tirsdag 1. august.
Her er eksakte tidspunkt for kampene (Norway Cups nettside)

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen